کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی پسماند مادوان/ کمپین «نه گفتن به ریختن زباله» در یاسوج

8 مرداد 1396 ساعت 18:19


معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت پسماند شهر مادوان اختصاص یافت.
پژمان نیک اقبالی در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان، افزود: این مبلغ به حساب شهرداری یاسوج به عنوان متولی انجام کار واریز خواهد شود.
وی اظهار داشت: اعتبار برای فنس کشی در اطراف منطقه دوپشته روستای دشتروم شهرستان بویراحمد و به منظور جلوگیری از آتش زدن زباله‌ها توسط افراد سودجو در نظر گرفته می‌شود.
معاون عمرانی استانداری بیان کرد: آتش زدن این زباله‌ها سبب متصاعد شدن گازهای خطرناک می‌شود که برای اهالی روستاهای اطراف منطقه دوپشته دشتروم زیان آور است.
نیک اقبالی عنوان کرد: تولید پسماند در شهر یاسوج روزانه ۲۴۰ تن با سرانه ۳۵۰ گرم به ازای هر نفر است.
وی ابراز داشت: کمترین میزان تولید پسماند در استان مربوط به شهر دوگنبدان با ۵۰ گرم به ازای هر نفر در روز است.
معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: بهترین روش برای کاهش تولید پسماند در این استان تفکیک زباله در مبدأ و در نظر گرفتن ظرف‌های مخصوص توسط شهرداری‌های ۱۷ گانه در راستای جداسازی زباله‌های تر و خشک، شیشه، کاغذ و پلاستیک از یکدیگر است.
نیک اقبالی بیان کرد: کمپین «نه گفتن به ریختن زباله» به زودی در شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران در قالب یک مانور دسته جمعی برگزار می‌شود.
وی افزود: در همین مانور جمعی از مردم یاسوج و مسئولان اجرایی استان با حضور در سطح این شهر و مکان‌های تفریحی و گردشگری آن اقدام به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط می‌کنند.
هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم گفت: ۲ مکان برای دفن زباله برای شهرستان بهمئی شامل منطقه شمال کوه ماغر و دیگری در قسمت جنوبی شهر لیکک پیشنهاد شده است.


کد مطلب: 263506

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/263506/۱۲-میلیارد-ریال-اعتبار-ساماندهی-پسماند-مادوان-کمپین-نه-گفتن-ریختن-زباله-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1