کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست مردم چرام از «حاج عدل» / جلوی تعطیلی دانشکده صنعت و معدن چرام را بگیرید(+تصاویر)

4 مرداد 1396 ساعت 16:20


جمع کثیری از مردم چرام با ارسال نامه ای به نماینده چرام و کهگیلویه خواستار حمایت از دانشکده صنعت و معدن چرام و جلوگیری از تعطیلی این دانشکده شدند که متن این نامه عینا منتشر می گردد:

بسمه تعالی
نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کهگیلویه,بهمئی,چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای مهندس حاج عدل هاشمی پور
با عرض سلام
احتراما با توجه به نقش مهم دانشگاه در توسعه و پیشرفت استان و شهرستان ,ما جمعی از مردم شهرستان چرام به نمایندگی از طرف همه مردم شهرستان,ضمن تشکر از زحمات ارزشمند جنابعالی ,خواهان بررسی وضعیت دانشکده صنعت و معدن چرام در صورا امکان رفع نمودن مشکلات موجود و تبدیل شدن به یک دانشگاه مستقل می باشیم.
علاوه براین برخی مسئولین درصدد تلاش برای قرار گرفتن این دانشکده زیر نظر دانشکده نفت و گاز گچساران و به نام مجتمع دانشگاهی گچساران می باشد.
لذا ما مردم شهرستان چرام با این اقدام مخالفیم و از جنابعالی تقاضا داریم تا با انجام اقدامات لازم جلوی مشکلات بیش از پیش این دانشکده و تنش های اجتماعی ناشی از این تصمیم را بگیرید تا زمینه استقلال و پیشرفت این دانشکده فراهم گردد.
با آرزوی توفیق الهی
جمع کثیری از مردم شهرستان چرام
 
به گزارش کبنا از چرام,ماجرای تعطیلی تنها دانشکده شهر چرام و حتی کهگیلویه بزرگ از سال گذشته در رسانه ها و محافل و جمع های دانشجویی شنیده می شود.
براساس این گزارش دانشکده صنعت و معدن چرام که هم اکنون ردیف بودجه مستقل از وزارت علوم دارد در یکی دوسال گذشته تحولات خوبی چه به لحاظ مدیریتی و تجهیز آن صورت گرفته است اما سایه تعطیلی بر آسمان این دانشکده خیمه زده است.
ماجرا از این قرار است که در گچساران دانشکده نفت وجود دارد و مسولان گچساران با پشتیبانی دکتر تاجگردن درصدد ایجاد مجتمع دانشگاهی گچساران هستند.
برای ایجاد این مجتمع و طبق مصوبه قانونی اگر جایی بخواهد مستقل شود باید دو الی سه دانشکده وجود داشته باشد که در مناطق محروم تا ۳ دانشکده امکان اجرایی شدن هست و با وجود دانشکده صنعت و معدن چرام این کار برای گچساران و نماینده محترم آن شهرستان راحت می باشد.
اما معایب رفتن دانشکده صنعت و معدن چرام به زیرمجموعه. مجتمع دانشگاهی گچساران چیست؟
با روند موجود و شرایط پیش آمده دانشکده صنعت و معدن چرام با کاهش دانشجو یا تعطیل می شود یا تا ۱۰سال دیگر امکان مستقل شدن ندارد.
قطعا با این کار مرکز و قدرت تصمیم گیری رشته ها و جذب هیات علمی و حتی تخصیص بودجه به گچساران داده می شود و رشته های خوب دانشگاهی که جذبه برای دانش آموزان کنکوری داشته باشد به مرکز دانشگاهی گچساران داده می شود که عملا دانشکده صنعت و معدن چرام به حاشیه رفته و قفل تعطیلی برآن زده خواهد شد.
ضمنا با توجه به اینکه مراکز دانشگاهی نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی دارد عملا با این کار روند توسعه ای مختل می شود و شهرچرام از مزایای آن محروم می شود.
و با توجه به بعد مسافت برای دانشجویان چرام و شهرها و روستاهای اطراف و.محرومیت منطقه عملا هزینه های زیادی برای دانشجویان در خصوص انتقال به گچساران ایجاد می شود.ضمن اینکه مراکز دانشگاهی متعددی در گچساران وجود دارد و اگر قرار بر ادغام است اولویت با چرام و گستردگی شهرهای همجوار است.
حال با توجه به اینکه در تاریخ ۷مردادماه پیشرو با حضور نمایندگان گچساران و بویراحمد ,رئیس دانشگاه یاسوج و نماینده وزارت علوم و همچنین تشکیل جلسه هیات امنا دانشگاه یاسوج این مهم به شور گذاشته می شود از سردار عدل هاشمی پور نماینده چرام در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با سماجت و رایزنی با مسئولین وزارت علوم و هئیت امنا دانشگاه یاسوج, جلوی این ظلم تاریخی را به چرام گرفته و احقاق حق نمایند .
حال باید منتظر ماند که در این نبرد دانشگاهی کدام یک از نمایندگان گچساران یا چرام و کهگیلویه پیروز خواهند شد؟

 


کد مطلب: 262578

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/262578/درخواست-مردم-چرام-حاج-عدل-جلوی-تعطیلی-دانشکده-صنعت-معدن-بگیرید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1