کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طعنه «محنایی» به «دیودیده» / دیودیده: خرده نگیرید / کیانی: مگر دکان باز کرده‌ایم / معطلی ۱۲ سال در راه‌اندازی نمایشگاه دائمی یاسوج / برنامه‌های با فایده و یا بی‌فایده‌اند

1 مرداد 1396 ساعت 15:53


نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی عضو برگزار شد.
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: سامانه نقش محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های این استان اجرا شد.
محنایی افزود: سامانه نقش محصولات در تنظیم بازار تولید و تقویت نمایشگاه‌های استان اجرایی می‌شود، با راه‌اندازی و اجرای این طرح مردم می‌توانند از آخرین تکنولوژی‌ها در راستای محصولات بهره‌مند شوند.
وی افزود: نمایشگاه‌هایی که در سطح استان برپا می‌شود، همچون فروشگاه‌های دیگر، تنها جزیی از تولیدات استان را به فروش می‌گذارند، این‌ها نمایشگاه نیستند، بلکه فقط فروشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کنند، که باید این مسائل در برپایی نمایشگاه‌ها مدیریت شود.
به گزارش کبنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌های استان همواره نمایشگاه محصولات این استان برپا می‌شود، اظهار کرد: ۶ عنوان نمایشگاه در شهرستان بویراحمد، گچساران ۴ مورد، کهگیلویه ۲ مورد، دنا ۳ مورد و شهرهای استان همچون باشت، لنده، چرام، بهمئی ۱ مورد برگزار می‌شود.
دیودیده اظهار کرد: سابقه تجاری و برپایی نمایشگاه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به ۲۰ سال می‌رسد و نباید از وضعیت نمایشگاه‌ها خرده بگیریم.
وی افزود: صادرات رسمی از طریق گمرک ۳ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۸۳۴ هزار و ۳۹۰ دلار افزایش یافته، که ۲۳ درصد از نظر حجمی و  ۲۵ درصد از نظر وزنی افزایش یافته است.
در ادامه مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این حرف دیودیده، به طعنه گفت: سابقه خوب و طولانی در برگزاری نمایشگاه‌ها دارید پس نباید دیگر شاهد اشکالاتی در این رابطه باشیم.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا به توسعه استان کمک نمی‌کند، بلکه تنها به مجریان و فروشندگان نمایشگاه‌ها کمک می‌کند، اظهار داشت: ما باید یک تلفیق منطقی از نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها و درآمدزایی و توسعه استان داشته باشیم و برای رسیدن به این نقطه همه باید همت کنیم.
کیانی افزود: سهام‌داران نمایشگاه‌ها با عدد و رقم بگویند که چه دستاوردی برای توسعه استان داشته‌اند، تا ماها دلمان را به نمایشگاه‌ها خوش نکنیم.
وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سایت نمایشگاهی، گفت: در نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه گل، صنایع الکترونیکی، فرش و.. باید تکنولوژی روز دنیا مدنظر قرار بگیرد تا استان نیز از آن بهره‌مند باشد.
کیانی گفت: بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز نتوانسته‌ایم شرایط را برای راه‌اندازی شرکت دائمی نمایشگاه‌ها فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار با خیال راحت به سرمایه‌گذاری بپردازد.
رئیس اتاق بازرگانی با انتقاد تند از مسئولان مربوطه در رابطه با مکان‌های نمایشگاه‌های استان، افزود: نتوانستیم همانند سایر مکان‌های نمایشگاه‌های دائمی در مناطق مختلف کشور، طرح و برنامه‌ای برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی ارائه دهیم.
کیانی در ادامه در پاسخ به سخنانی مبنی بر اینکه «از تولیدکنندگان می‌توانیم کالاها و محصولاتشان را خریداری کنیم و در نمایشگاه‌ها به فروش برسانیم»، گفت: در کدام نمایشگاه یا نمایشگاه تهران دیده‌اید که مبل و آجر بخرند و فردا صاحب نمایشگاه جوابگوی کیفیت کالاها باشد، مگر ما دلال هستیم و یا دکان مبل و آجر باز کرده‌ایم.
 
سید حشمت‌الله صمیمی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کارگروه صادرات غیرنفتی اگر قرار باشد، تصمیماتی گرفته شود باید ببینیم در برگزاری تخصصی نمایشگاه‌ها آیا در افزایش صادرات ما تأثیر داشته است یا خیر؟
وی با بیان اینکه وضعیت نمایشگاه‌ها در استان باید مشخص شود، افزود: تنها اجاره مکان به نمایشگاه‌ها کار صحیحی نیست، باید ببینیم برنامه‌های ما در نمایشگاه‌ها به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده است.
 


کد مطلب: 261927

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261927/طعنه-محنایی-دیودیده-خرده-نگیرید-کیانی-مگر-دکان-باز-کرده-ایم-معطلی-۱۲-سال-راه-اندازی-نمایشگاه-دائمی-یاسوج-برنامه-های-فایده-یا-بی-فایده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1