کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای طرح «جامع تفصیلی» در پاتاوه و گراب سفلی

31 تير 1396 ساعت 20:15


مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع تفصیلی شهرهای گراب سفلی و پاتاوه اجرا خواهد شد.
محمد مهدی سهیلی در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه به استناد مصوبه هیات وزیران مبنی بر تهیه جامع برای کلیه شهرهای کشور و تهیه طرح جامع تفصیلی برای شهرهای کوچک، اظهار کرد: قراداد تهیه طرح جامع تفصیلی شهرهای گراب سفلی و پاتاوه به همراه سایر شهرهای کوچک استان با مهندسین ذیصلاح شهرسازی منعقد شد.
سهیلی افزود: طرح جامع تفصیلی شهر پاتاوه با مهندسین مشاور طاقستان زنده رود در سال ۹۱ انعقاد قراداد شد.
وی بیان داشت: این طرح به دلیل مشکلات نقشه پایه شهر مذکور متوقف و مجددا در سال ۹۵ با تهیه نقشه پایه بهنگام، توسط دبیرخانه شورای عالی شهرساز و معماری ایران مطالعات آعاز شد.
وی تصریح کرد: این طرح در جلسات کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت، و نهایتا در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و شورای برنامه‌ریزی تصویب و اجرا خواهد شد.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمعیت شهر پاتاوه و گراب سفلی به ترتیب ۲۵۱۴ و ۴۹۲ نفر است، که با احتساب نرخ رشد پیشنهاد شده از سوی مشاور به میزان ۳ و ۲٫۵ درصد به تعداد ۴۰۲۲ و ۷۲۸ نفر در سال افق طرح خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مساحت شهر پاتاوه و گراب سفلی به ترتیب ۲۲۴ و ۹٫۶۰ هکتار می‌باشد، که در افق طرح به ۱۲۵ و ۴٫۵ هکتار خواهد رسید.
سهیلی افزود: تراکم خالص پاتاوه و گراب سفلی  ۸۷ و ۹٫۳۵ نفر در هکتار است، که در افق طرح به ۷۷ و ۴٫۵ نفر در هکتار می سد، و  همچنین تراکم ناخالص ۱۱٫۳ و ۸٫۷ نفر در هکتار است، که در افق طرح به ۳۰ و ۱۱٫۷۵ نفر در هکتار خواهد رسید.


کد مطلب: 261757

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261757/اجرای-طرح-جامع-تفصیلی-پاتاوه-گراب-سفلی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1