کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زارعی: اجرای طرح پایلوت توسعه شهری در یاسوج

31 تير 1396 ساعت 17:27


نماینده بویراحمد و دنا گفت: طرح الحاق روستاهای حریم شهر یاسوج برای برطرف کردن معضلات زمین‌های کاربری‌ و آموزشی نامتناسب با جمعیت به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، این طرح برای توسعه و آینده شهر یاسوج یک گام اساسی است.
به گزارش کبنا از یاسوج، غلام‌محمد زارعی قبل از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان و جمعی از مدیران برگزار شد، اظهار کرد: شهر یاسوج خارج از طرح‌ها و برنامه‌های تعریف شده و کارشناسی شده رشد کرده است و این نگرانی‌های را بوجود آورده است.
نماینده بویراحمد و دنا در ادامه با اشاره به طرح الحاق روستاها به شهر یاسوج، افزود: در جلسه سال گذشته ستاد بارآفرینی استان مطالعات زیادی در خصوص الحاق روستاها انجام گرفت که طرح پایلوت برای شهر یاسوج و گچساران تهیه شد و این طرح بازآفرینی شهر یک نقشه راه برای آینده توسعه، عمران و آبادانی شهر یاسوج بود.
زارعی افزود: این در دستور کار راه و شهرسازی استان است و در صورت تعیین تکلیف الحاق روستاها، این طرح پایلوت بیرون می‌رود و در تقسیمات و مسائل دیگر تعارضاتی پیش می‌آید.
وی گفت: اگر این طرح عملیاتی شود و برای آینده شهر یاسوج کارساز خواهد بود و با توجه به اقدامات جدید این طرح تصمیم‌سازی شود.
این نماینده مجلس گفت: در مناطق مختلف شهر یاسوج طرح‌های مورد نیاز همچون طرح هادی رشد پیدا کرده است؛ با توجه به توسعه شهر این طرح‌ها در مناطق مهریان و مادوان رشد خواهد داشت.
وی بیان کرد: خارج از ضوابط توسعه شهری، طرح‌هایی در شهر یاسوج رشد یافت، و معضلات زمین‌های کاربری‌ و آموزشی نامتناسب با جمعیت وجود دارد، برای رفع این نگرانی دستگاه‌های اجرایی موظف به سازش و همکاری هستند، تا تعارضات دیگری به وجود نیاید.
وی ادامه داد: طرح الحاق روستاهای حریم شهر یاسوج برای برطرف کردن معضلات زمین‌های کاربری‌ و آموزشی نامتناسب با جمعیت به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، این طرح برای توسعه و آینده شهر یاسوج یک گام اساسی است.


کد مطلب: 261741

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261741/زارعی-اجرای-طرح-پایلوت-توسعه-شهری-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1