کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنش در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه دام گچساران (+تصاویر)

28 تير 1396 ساعت 9:19


رئیس دامپزشکی گچساران در نشست بررسی مشکلات کشتارگاه گچساران که با حضورفرماندار، مدیرکل دامپزشکی استان و روسای دستگاه‌های مربوطه در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها یک جلسه اظطراری با اعضای شورای سلامت و همچنین بازدید مستمر از کشتارگاه گچساران انجام داده است.
امید افشاری‌نژاد گفت: یکی از اقدامات خوبی که اداره دامپزشکی گچساران انجام داده، برگزاری کلاس آموزشی برای قصابان و سلاخان بوده است.
افشاری‌نژاد با اشاره به مشکلات کشتارگاه گچساران گفت: تاکنون مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: احداث اتاق پیش سرد کشتارگاه توسط شهرداری برای پیشگیری از این بیماری و نبود تجهیزات لازم و امکانات برای کشتار و نگهداری دام بعد از کشتار یکی از مشکلات کشتارگاه است.
این مسوول با بیان اینکه احداث اتاق پیش سرد بعد از کشتار دام یکی از ضرورت‌های کشتارگاه گچساران است، ابراز کرد: زیرساخت‌های سردخانه گچساران برای نگهداری دام بعد از کشتار در دمای مناسب وجود ندارد و همچنین سردخانه دام گچساران ظرفیت نگهداری تعدادی زیادی لاشه را ندارد.
افشاری‌نژاد خاطرنشان کرد: احداث اتاق پیش سرد یکی از ملزومات این شهرستان در زمینه جلوگیری از بسیاری بیماری‌های میان دام و انسان است.
وی با اشاره به کشتارگاه دام گچساران که یک کشتارگاه نیمه صنعتی است افزود: کشتارگاه نیمه صنعتی و سنتی گچساران گنجایش نگهداری بیش از ۱۵۰ لاشه را در خود ندارد.
گفتنی است: تنش در این جلسه زمانی آغاز شد که نماینده ولی فقیه در امور کشتارگاه از دخالت واسطه‌ها در امور اجرایی کشتارگاه را مطرح کرد و گفت: هرچند که در کشتارگاه نیمه صنعتی گچساران ذبح اسلامی دام و بهداشت کاملا رعایت می‌شود. اما گا‌ها مشاهده می‌شود که واسطه‌ها در امور اجرایی کشتارگاه دخالت می‌کنند و باعث بی‌نظمی می‌شوند.
حجت السلام فایز مجتهد منش در ادامه گفت: باید ارتباط بین گوسفند دار (چوبدار)، سلاخ و قصاب و همچنین واسطه‌ها، در این کشتارگاه قطع شود. تا امورات کشتارگاه با نظم بهتری و با روال عادی انجام شود. در این هنگام بود که رئیس دامپزشکی شهرستان گچساران و معاون اتحادیه قصابان شهرستان نسبت به گفته‌های حجت السلام مجتهد منش واکنش نشان دادند و عنوان کردند که گفته‌های وی کاملا کذب و بی‌اساس می‌باشد و این مورد جزء حیطه وظایف حجت السلام مجتهد منش نمی‌باشد. و وی حق دخالت در امور اجرایی کشتارگاه را ندارند.
لازم بذکر است این کشمکش به بیرون از سالن جلسه فرمانداری هم کشیده شد که با وساطت و تذکر فرماندار گچساران خاتمه یافت.
 

------------------------
گزارش: حبیب قلندری
----------------------
 


کد مطلب: 261179

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261179/تنش-جلسه-بررسی-مشکلات-کشتارگاه-دام-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1