کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اداراتی که هر بلایی دلشان خواست سر رود بشار یاسوج آوردند

27 تير 1396 ساعت 19:03


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت «رودخانه بشار» مرگبار شده است.
به گزارش کبنا، سید اسدالله هاشمی امروز سه شنبه، ۲۷تیرماه در جلسه شورای حفاظت منابع آب افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید وضعیت آب را در این استان جدی بگیریم.
وی با اشاره به اینکه نباید جزیره‌ای عمل کنیم، بیان کرد: این رویه جلسه محور و نگاه بخشی برخی مدیران صحیح نیست و باید کارهای اساسی صورت بگیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند برای تالاب‌ها و دریاچه خشک «کوه‌گل» سی سخت لوله‌کشی و جلسه گذاشته‌ایم اما چرا محیط زیست در جریان نیست؟ دوستان ادارات ‌کل آب منطقه‌ای، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی استان هر بلایی دلشان خواست سر رودخانه بشار آوردند.
وی ادامه داد: باید هنگام برگزاری جلساتی در این زمینه‌ها و تصویب مصوبات آن اداره کل محیط زیست استان در جریان کار‌ها قرار بگیرد و ما به عنوان متولی خبری از این کار‌ها نداریم و چیزی نمی‌بینیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان همه چیز در طبیعت خوب خود دارد اما داریم خودزنی می‌کنیم و رود، جنگل و هر چه داریم را با برخی کار‌ها نابود کرد‌ه‌ایم.
هاشمی تاکید کرد: فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) هم رودخانه بشار را آلوده کرده است و فلزات سنگین موجود در این رود، سلامت مردم را به خطر انداخته است.
وی گفت: جهاد کشاورزی به دنبال اینست که هر جا می‌خواهد پمپ بگذارد و کشاورزی کند اما این موضوع برای «رودخانه بشار» یک زنگ خطر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی سیستم‌های نوین آبیاری را اجرایی کرده‌اند و در مصرف آب نیز صرفه جویی شده اما این کار با افزایش سطح زیرکشت خنثی شده است و سودی به حال منابع آبی ندارد.
هاشمی با بیان اینکه وضعیت «رودخانه بشار» مرگبار شده است، اضافه کرد: از امروز جلوی کوچک‌ترین حرکتی در «رودخانه بشار» را با هماهنگی دستگاه قضا می‌گیریم. وضعیت آب بحرانی است و نباید کارهای ما این وضعیت را بد‌تر کند.


کد مطلب: 261069

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261069/اداراتی-بلایی-دلشان-خواست-سر-رود-بشار-یاسوج-آوردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1