کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلیل عجیب تأخیر در راه‌اندازی مجدد فرودگاه یاسوج / مصوبه‌ای که در شورای فنی خاک می‌خورد

27 تير 1396 ساعت 13:41


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آسفالت دارای استاندارد و کیفیت بالا جهت آسفالت باند فرودگاه در شهر یاسوج نداریم.
به گزارش کبنا از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی قبل از ظهر امروز در نشست شورای فنی استان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به جلسات شورای فنی اهمیت بدهند، اظهار کرد: مدیران در جلسات شورای فنی شرکت کنند چرا که برخی از این دستگاه‌ها حق رأی دارند.
معاون عمرانی استاندار در ادامه بیان کرد: شهر یاسوج در سال‌های اخیر از لحاظ سازه‌ای و عایق‌های جدید و شهرسازی و ترافیکی پیشرفت و عملکرد خوبی داشته است و لازم است که به موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مرکز استان دقت بیشتری شود.
نیک‌اقبالی به اعتبارات دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: پایان سال مالی از تیرماه به شهریورماه سال جاری تغییر کرده است و اداراتی که به دلیل تأخیر در ابلاغ اعتبارات برخی پروژه‌ها نتوانست آن اعتبارات را جذب کند در این فرصت دو ماهه ایجاد شده با حساسیت بیشتری نسبت به جذب اعتبارات تلاش کنند.
وی افزود: به همین دلیل باید تا پایان ۲۰ مردادماه سال جاری اعتبارات در سیستم خزانه ثبت شده باشند.
معاون عمرانی استاندار به برخی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار شهر یاسوج اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های پل سوم بشار و فرودگاه، ورودی پل چهارم بشار و برخی پروژه‌های گردشگری از پروژه‌های اولویت‌دار استان است هستند که باید به صورت ویژه و با حساسیت بالا پیگیری شوند.
نیک‌اقبالی در  بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراکز فعال تولیدی و خدماتی غیراستاندارد تعطیل می‌شوند، افزود: نامه‌ای با لیست ضمیمه به صنعت معدن و تجارت داده شده است که واحدهای خدماتی غیر استاندار تعطیل شوند.
وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی که در حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، نیز مکاتباتی صورت گرفته که در صورت فعالیت تعطیل شوند.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به مصویه‌ای در آذرماه ۹۵ مبنی بر جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی غیراستاندارد، اظهار داشت: طبق این مصوبه این واحدهای تولیدی باید تعطیل شوند چرا که این موضوع به سلامت و ایمنی جامعه بر می‌گردد و نباید بر اساس کوتاهی سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازیم و این مصوبه هر چه سریعتر باید اجرا می‌شود.
نیک‌اقبالی به دلیل تأخیر در تعطیلی فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود کارخانه‌ی آسفالت استاندارد برای روکش باند فرودگاه راه‌اندازی مجدد فرودگاه به تأخیر افتاد.
وی افزود: این همه کارخانه در شهر یاسوج است اما یک کارخانه استاندارد تولید آسفالت جهت آسفالت باند فرودگاه یاسوج وجود نداشت و تنها یک فرودگاه به دلیل موقعیت فرودگاه از نظر کارشناسان کیفیت لازم را داشت.
وی گفت: باید کارخانه‌های آسفالت به استانداردهای لازم دست پیدا کنند تا در آینده محدودیتی برای آسفالت پروژه‌های مهم نداشته باشیم.


کد مطلب: 261027

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/261027/دلیل-عجیب-تأخیر-راه-اندازی-مجدد-فرودگاه-یاسوج-مصوبه-ای-شورای-فنی-خاک-می-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1