کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص بیش از ۴۵ میلیارد ریال به پروژه آب‌رسانی باباکلان

26 تير 1396 ساعت 22:31



مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر اظهار داشت: مجتمع بزرگ آب‌رسانی باباکلان در سال ۹۵ بااعتبار ۴۵ میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی شروع به کارکرد.
فیض‌الله پاسره تصریح کرد: آب روستاهای باباکلان به‌واسطه نوع لوله‌های به‌کاررفته با هر قطعی برق با افت کیفیت زیادی مواجه می‌شد و همین امر مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌کرد.
پاسره گفت: هرچند این آب ازنظر بهداشتی هیچ مشکلی نداشت اما تغییر رنگ آب و به‌نوعی اُفت شدید کیفیت ظاهری آن موجب نارضایتی مردم می‌شد و از طرفی گسترش روستاهای این مناطق و افت فشار آب، ضرورت توسعه خطوط و ایجاد مخازن جدید آب را ضروری می‌کرد.
وی بیان کرد: در سال ۹۵ از محل صندوق توسعه ملی قریب به ۵ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه و توسعه خطوط آب‌رسانی باباکلان با تلاش نمایندگان و مسئولان استانی صورت گرفت.
پاسره تصریح کرد: مجتمع باباکلان ۱۳ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۶۱۴۶ نفر را در برمی‌گیرد که در فاز اول آن‌که به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود به ۷ روستا با جمعیت ۴۴۵۸ نفر خدمات‌رسانی می‌شود.
مدیرعامل آبفای روستایی گفت: مجتمع آب‌رسانی باباکلان در همه مراحل خود از بهترین و باکیفیت‌ترین روش‌ها و تجهیزات بهره برده و انشالا در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن دغدغه‌های روستائیان عزیز این مناطق خواهیم بود.
پاسره همچنین در سرکشی از پروژه آب‌رسانی برمامیون عنوان کرد: اصلاح شبکه، توسعه خطوط و بهره‌مندی از آب پرفشار از خواسته‌های به‌حق مردم روستای برمامیون بوده و هست.
وی گفت: پروژه آب‌رسانی به این روستا با توسعه و اصلاح خط لوله و ایستگاه پمپاژ و ایجاد مخزن آب به مرحله اجرایی رفت و انشالا در سال ۹۶ شاهد بهره‌برداری از این پروژه تک روستایی خواهیم بود.
مدیرعامل آبفای روستایی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه استفاده غیرمجاز از آب شرب و همچنین استفاده‌های کشاورزی و دامداری از این ماده گران‌بها عمده‌ترین مشکل روستاهای استان است که ضروری است برای جلوگیری از قطعی آب، کاهش افت فشار و مشکلات این‌چنینی، مردم روستاها استفاده از آب آشامیدنی، صرفاً برای مصرف شرب و خانگی را به‌عنوان یک ضرورت جدی رعایت کنند.


کد مطلب: 260891

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260891/اختصاص-بیش-۴۵-میلیارد-ریال-پروژه-آب-رسانی-باباکلان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1