کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خصوص اجاره و رهن‌ خانه‌ها در یاسوج چاره‌اندیشی می‌شود

20 تير 1396 ساعت 11:08


 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری دستگاههای متولی استان در خصوص اجاره بهاء رایزنی می‌شود تا در این زمینه چاره اندیشی شود.
به گزارش کبنا، «داریوش دیودیده» در جمع خبرنگاران افزود: بر بنگاه‌ها و مشاوران املاک و فعالیت آن‌ها نظارت داریم، اما بر اینکه صاحب مسکن ملک خود را چقدر بفروشد، نظارت نداریم، بر اینکه مدیر بنگاه چه میزان حق­الزحمه برای فروش خانه مشتری بگیرد، نظارت داریم.
وی بیان کرد: در زمینه اجاره­ب‌ها، رهن و مسائلی از این قبیل قانون هیچ گونه اجازه ­ای به اداره صنعت، معدن و تجارت نداده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تنها بر حق­الزحمه بنگاه­داران می‌­توانیم نظارت کنیم. بنگاه­داران قیمت­گذاری نمی‌­کنند بلکه مالک و صاحبان مسکن قیمت را مشخص می‌­کند و ر غی این صورت مالکان حتی بدون مراجعه به بنگاه می‌­تواند ملک خود را به فروش برسانند یا اجاره دهند.
دیودیده تصریح کرد: بحث مالک و مستاجر خود قوانینی دارد که در آن برای ورود مستقیم صنعت، معدن و تجارت و یا بازرسان در قانون پیش­بینی نشده است اما بالاخره می‌­توان با تشکیل کارگروهی بر قیمت اجاره بهاء در شهر یاسوج نظارت داشت.
وی ادامه داد: طبق سرشماری سال گذشته شهر یاسوج درصدر مهاجرپذیر‌ترین شهرهای کشور بوده که نگران کننده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر ظرفیتهای ایجاد شده همزمان با رشد جمعیت تجهیز شوند، مشکلات کمتر خواهد شد و بازار تنظیم می‌­شود.
دیودیده اضافه کرد: با اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاههای متولی در زمینه افزایش اجاره بهاء در شهریاسوج رایزنی می‌شود تا بتوانیم در زمینه بازار مسکن و افزایش اجاره بهاء چاره اندیشی کنیم و به نتیجه­ برسیم.


کد مطلب: 259895

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/259895/خصوص-اجاره-رهن-خانه-ها-یاسوج-چاره-اندیشی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1