کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنگره ملی «آیت‌الله ملک حسینی» در یاسوج برگزار می‌شود

19 تير 1396 ساعت 11:41


نشست هماهنگی شورای سیاستگذاری اولین کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این نشست گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به قدرشناسی و حضور در صحنه‌ها و مراسمات مختلف شهره هستند.
محمودرضا رحیمی افزود: آیت‌الله العظمی ملک حسینی (ره) با وجود اینکه می‌توانستند در شرایط بهتری زندگی کنند اما برای پیگیری و رفع مشکلات مردم به منطقه آمدند و مردم استان نیز جایگاه وی و خانواده‌اش را قدر می‌دانند.
وی ادامه داد: خاطره خدمت به مردم این دیار چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب در اذهان و قلوب این مردم همیشه جاری و ساری است.
دبیر اولین کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) با اشاره به اینکه چند نوبت این کنگره به تعویق افتاده و به صورت جدی پیگیری نشده است گفت: از یکسال پیش دانشگاه یاسوج به عنوان مکمل برگزاری این کنگره تعیین شده و از همان زمان تا کنون پیگیر امور این کنگره هستیم.
رحیمی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه استان فارس نیز متقاضی برگزاری این کنگره نیز بود هماهنگی‌ها و مکاتبات اداری این موضوع کمی طولانی شد و در نهایت با هماهنگی بیت آیت‌الله العظمی ملک حسینی (ره) اختیار برگزاری این کنگره به دانشگاه یاسوج سپرده شد.
وی تجربه دانشگاه یاسوج در برگزاری همایش‌ها و سمینارها را مطلوب دانست و اظهار داشت: پوستر کنگره به همراه وب‌سایت مخصوص کنگره آماده شده و کمیته‌های مختلف نیز مشخص شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج در پایان گفت: ائمه‌جمعه، صدا و سیما و رسانه‌ها در برگزاری و انعکاس مطلوب این کنگره می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برگزاری یادمان و کنگره برای عزیزانی که در این جامعه بزرگ هستند باید به بهترین نحو ممکن باشد.
فتاح محمدی افزود: معرفی افکار، اندیشه و زندگی بزرگان این دیار به ویژه آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) و شناساندن آن‌ها در کشور ضرورت برگزاری این کنگره را دوچندان می‌کند.
وی به وظیفه و تکلیف همه دستگاه‌ها در برگزاری مطلوب این کنگره اشاره کرد و بیان داشت: باید از هم اکنون دست به دست هم دهیم و از همه ظرفیت و توان برای برگزاری یک کنگره آبرومند و در خور و شان آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) استفاده کنیم.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان در این نشست گفت: آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) از شاگردان خاص آیت‌الله بروجردی بود.
حجت‌الاسلام قاسم مقدم افزود:‌ اگر آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) به شیراز و یاسوج نمی‌آمدند یکی از مراجع بزرگ جهان می‌شدند.
وی به اولین کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) اشاره کرد و گفت: باید این کنگره درشان و مقام آن بزرگوار باشد.
در این نشست از سوی شورای سیاستگذاری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس کنگره انتخاب شد.


کد مطلب: 259701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/259701/کنگره-ملی-آیت-الله-ملک-حسینی-یاسوج-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1