کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مزارعی: حقوق شهروندی یعنی «بویراحمد بالا و پایین» فرقی ندارد/ کسب رتبه اول کشوری در حمایت از زندانیان

17 تير 1396 ساعت 12:23



رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقوق شهروندی یعنی بویراحمد بالا و پایین نزد خداوند یکی است، و فرقی ندارد از کدام طایفه‌ای باشید.
به گزارش کبنا از یاسوج، همایش استانی حقوق شهروندی؛ چالش‌ها و راهکار‌ها در سالن حکیم جرجانی علوم پزشکی یاسوج با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در این همایش اظهار داشت: منشأ و بنیان گذار حقوق شهروندی خداوند متعال است، کسی که حریم کرامت انسانیت را مطرح کرده است.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: فلسفه بعثت انبیا هدایت انسانیت است، تا انسان‌ها از حقوقشان در جهت میل انسان به قله و منزله‌ای که خدا مشخص کرده است، آشنا شوند.
وی بیان داشت: خداوند منان آیات متعددی در حفظ صیانت از حقوق شهروندی نازل کرده، که همه انسان‌ها پیش خداوند یکی است. حقوق شهروندی یعنی بویراحمد بالا و پایین نزد خداوند یکی است، و فرقی ندارد از کدام طایفه باشید و چون کهگیلویه و بویراحمد استانی است با اقوام و طوایف مختلف لازم است که این مسائل مطرح شود.
وی افزود: حفظ صیانت از حقوق شهروندی یعنی بین زن، مرد، جنس، رنگ، قوم و قبیله هیچ فرقی نیست. آن شخص بهتر است که مرتبه‌ی انسانیت را درک کرده باشد و تقوای الهی پیشه کرده است.
وی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی یعنی ما باید برای انسان ارزش قادل شویم. در قانون آیین دادرسی کیفری رعایت حریم حقوق شهروندی یعنی حتی برای قاتل و مجرم هم حقوق شهروندی و کرامت انسان‌ها رعایت شود. باید حرمت و جایگاه حتی مجرم را در محکمه نگه داشته و بگذاریم حرف‌هایش را بازگو کند.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: کرامت انسان‌ها اگر حفظ شود، دیگر مشکلات هم برطرف خواهد شد. دستگاه قضایی از‌‌ همان ابتدا یک کمیته و ستادی تحت عنوان حفظ حقوق شهروندی را تشکیل داد، و رسالتش ۱۵ بند برون سازمانی و درون سازمانی است، که به صورت ماهانه از کلیه دستگاه‌های قضایی بازدید می‌شود.
وی افزود: دستگاه قضایی در حوزه حقوق شهروندی تمام سازمان‌ها را رصد می‌کند، و گلایه‌های مردم را منعکس می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بازدید با زندانیان رتیه اول کشور را داشتیم، بیشترین استفاده از تسهیلات از جمله مرخصی زندانیان، آزادی مشروعیت، جایگزین حبس و تسهیلات به زندانیان را قائل بودیم.


کد مطلب: 259216

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/259216/مزارعی-حقوق-شهروندی-یعنی-بویراحمد-بالا-پایین-فرقی-ندارد-کسب-رتبه-اول-کشوری-حمایت-زندانیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1