کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشرفت یاسوج در ارتقا «فرهنگ شهروندی»

16 تير 1396 ساعت 8:11


شهردار یاسوج گفت: توسعه و پیشرفت این شهر در گرو ارتقاء فرهنگ در ابعاد مختلف به ویژه شهروندی است.
محمد علی جاوید روز سه شنبه در آستانه ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: شهرها بنیان فرهنگ شهروندی در ابعاد مسوولیت پذیری، مشارکت عمومی و مدنی است.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد که همه بخش‌های مختلف به موضوع شهروندی توجه کنند اظهار کرد: شهرها از شهروندان فهیمی تشکیل شده و مشارکت آنان می‌تواند ظرفیت‌های نهفته شهرها را شکوفا کند.
شهردار یاسوج تاکید کرد: فرهنگ در فرآیند زندگی اجتماعی شکل می‌گیرد و به رفتار و کردار انسان‌ها اثر می‌گذارد.
وی افزود: برای اینکه فرهنگ شهروندی در جامعه پویا شود لازم است شهروندان فعالی در شهر باشند و برای این مهم باید فرهنگ سازی صورت گیرد.
وی بیان کرد: باید در شهرها علاوه بر نیازهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و غیره نگاه عمیقی به نیازهای فرهنگی شهروندان داشت و با بهره گیری از ابزار هنر پاسخگویی نمود.
جاوید تصریح کرد: برای اینکه فرهنگ شهروندی در اذهان شهروندان نهادینه گرددضروری است همراه با کاربرد منابع دینی و اخلاقی که بایدهای قدرتمند فرهنگی هستند در بین شهروندان استوار کرد.
شهردار یاسوج با اشاره به اینکه کارشناسان مدیریت شهری باید شهروندان را نسبت به حقوق وظایف خود و دیگران مستمر و دائم آگاه کنند گفت: این آگاهی باید از درون نهادینه شده و برنامه ریزی شود تا شرایط استفاده از حقوق شهروندی توسط شهروندان فراهم شود.
جاوید افزود: حال در چنین برهه ای نهادهای مدیریت شهری، تصمیم گیری و اجرا باید به پژوهش در زمینه‌های توسعه فرهنگی در شهر به طور ویژه بپردازد و برای آن برنامه ریزی لازم مقدر نمایند.


کد مطلب: 258959

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/258959/پیشرفت-یاسوج-ارتقا-فرهنگ-شهروندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1