کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخبه کشی و تخریب بزرگان صالح، اصلاحات تا کی؟

15 تير 1396 ساعت 17:22


سعید مومن نسب
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۳۹۶) که با پیروزی قابل توجه دکتر حسن روحانی توسط اصلاح طلبان پایان یافت و اصلاحات توانست مجددا با اخذ اعتماد اکثریت قابل اتکا وارد عرصه حاکمیت برای خدمت به میهن اسلامی شود، در این دوره تلاش و انسجام بزرگان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله آقایان سید باقر موسوی، سید ضیاالدین رضاتوفیقی، دکتر محمدعلی وکیلی، سیدرضا عسکری، مهندس خداداد غریب‌پور، حاج غلامرضا زارعی، دکتر شاپور شرافت، دکتر سید رضاگنجی‌پور، مهندس غلامرضا پناه، دکتر غلامرضا تاجگردون، حاج علی خواجوی گچساران، مهندس آرش حبیبی، دکترسیدکامل تقوی، دکتر علی مندنی‌پور، دکتر علی آرام، دکتر سید قادر لاهوتی، دکتر فرید مرادیان، دکتر علی کامرانی مقدم، دکتر نرگس‌نژاد، مهندس قاسم یزدانی، حاج صدراله شریفی، سید عسکر عرفانی‌زاده، دکتر عبدالخالق پادیاب، دکتر قوام فروزان، دکتر حسن فروزان، دکتر محمد بهرامی، مهندس لطیف رستاد، شیخ صدوقی، استاد محمود منطقیان و سایر بزرگان اصلاحات که با عرض معذرت از اینکه اسامی کامل آنان را به خاطر ندارم به همراه غیور بانوان بزرگ استان از جمله سرکار خانم مهندس رادمنش و مشارکت فعال سران و اعضای احزاب و تشکلهای سیاسی، صنفی، رسانه‌ای، دانشگاهی، دانشجویی، کارگری، معتمدین و مردم فهیم استان به خوبی جواب داد، تا استان همانند انتخابات ۷۶ از اصولگرایان منسجم و یکپارچه پیشی گیرد.
در این بین و پس از پیروزی بزرگ ملت در کشور، مشاهده می‌شود استاد منطقیان انسانی سالم، صالح، صادق، وارسته و بی‌غل و غش که هیچگاه از تلاش‌های خود برای موفقیت اصلاحات دست بر نداشته، مدتی است که از سوی عده قلیلی از هم استانی‌های بزرگوار در شهرستان کهگیلویه بزرگ به ناحق مورد حجمه بی‌رحمانه و احتمالا ساماندهی شده قرار می‌گیرد. نخبه کشی و تخریب بزرگان صالح، اصلاحات تا کی!!! اگر به عنوان یک نقاد دلسوز به ایشان نزدیک شوید و ایده‌ها و عقاید فرا قومی وی را گوش دهید و عدم دنیا طلبی او را از نردیک ببینید، بخوبی پی خواهید برد که آقای منطقیان در مقابل سخت‌ترین موانع و محدودیت‌ها توانسته در بیشتر ابعاد دلسوز استان و کهگیلویه بزرگ باشد و هیچگاه به صورت افراطی عمل نکرده و همیشه حامی نیروهای اصلاحات (بویراحمد گرمسیر، بهمئی، دشمن زیاری و طیبی) بوده و نمونه بارز را می‌توان در ستاد دکتر روحانی شهرستان کهگیلویه مشاهده کرد که با ریاست آقای مهندس طاهری از همه اقشار مردم استفاده کرده و هیچ تفاوتی بین آن‌ها قایل نشد، بطوری که نتیجه همین تفاهم باعث شد تا کهگیلویه مرکزی با اختلاف ۷ هزار رای از رقیب انتخاباتی پیشی بگیرد.
علی الهذی چطور است که موقع انتخابات رایزنی، روزنی و حمایت این افراد بزرگ و شاخص سیاسی و اجتماعی را مصرانه می‌خواهیم و طلب می‌کنیم، ولی موقع انتخاب و تصمیم گیری و برداشت ثمر، داد و فریاد می‌زنیم، سیاسیون دخالت نکنند. آیا این جنس سخنان و بیانات متناسب با انتظاراتی است که از این بزرگان برای مشارکت و پیروزی داشتیم. بنابراین طرفداران محترم در همه عرصه‌ها باید از نقش و زحمات بزرگان جریان خود، چه در جبهه اصلاح طلبی و چه در جبهه مقابل (اصولگرایی) غافل نشوند.
امیدوارم دوستانی که دنبال نقد هستند، منصفانه و با محاسبات دقیق نقد کنند، ولی متاسفانه بعضی از افراد که بعضا از دوستان سیاسی هم هستند در دام سیاست‌های ساماندهی شده، ناخواسته در تخریب بزرگانی نظیر آقای منطقیان چهره‌ای که از ابتدا تا حال الگوی ساده زیستی بوده و هنوز در یک اتاقک ساده زندگی می‌کند، هستند. ولی این را بدانید که گناه بزرگی را نسبت به یک انسان آبرومند که نقش قابل توجهی در مشارکت و حتی رای آوری افراد مورد نظر داشته مرتکب شده‌اید. مردم گهگیلویه بزرگ زنده‌اند و اطمینان دارم هرگز نمی‌توان نظر توده مردم بزرگ و با شرافت کهگیلویه را از ایشان دور کرد. چون اغلب مردم و حتی شما عزیزان به خوبی از وضعیت استاد منطقیان و حجم وسیع توقعات از ایشان مطلع هستید. استدعا دارم بیاید بجایی تخریب‌های ناخواسته شخصیت‌ها و چهره‌های دوست، همیشه از بزرگان جریان حمایت کنیم و چنانچه گلایه و ایرادی داریم رودرو و حضوری مطرح و حل و فصل کنیم. در پایان در کنار همه تلاش‌های بزرگان، یقیناً نقش مدیریتی خوب، عالمانه و فهیم مانه جناب آقای دکتر خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که خود موجب اعتماد و جلب اطمینان مردم از خدمات برابر و متوازن دولت در همه نقاط استان شد قابل چشم پوشی نیست و جای تشکر و سپاسگزاری دارد.

* فوق لیسانس مهندسی عمران – سازه


کد مطلب: 258901

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/258901/نخبه-کشی-تخریب-بزرگان-صالح-اصلاحات-کی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1