کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران کهگیلویه و بویراحمد به این شهر احساس مسئولیتی ندارند (+تصاویر)

10 تير 1396 ساعت 2:33


شهردار مادوان با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در این شهر رفته رفته به یک بحران تبدیل می‌شود، گفت: مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مشکلات موجود در شهر مادوان هیچ احساس مسئولیتی ندارند.
داریوش جهانبخش اظهار داشت: شهر مادوان با جمعتی افزون بر ۱۸ هزار نفر در ۵ کیلومتری یاسوج واقع شده ولی با کلیکسیونی از مشکلات روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان این شهر به دلیل کمبود مدرسه سالانه ترک تحصیل می‌کنند بیان کرد: مردم این شهر در طول شبانه روز با قطعی مکرر آب روبه‌رو هستند که دیگر به نداشتن ۲۲ ساعت آب در طول شبانه روز عادت کرده‌اند.
جهانبخش از افزایش مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر مادوان و بی‌توجهی مسئولان و متولیان امر گلایه کرد و افزود: ساختمان کتابخانه شهر مادوان سال‌ها نیمه کاره‌‌ رها شده و به محلی امن برای معتادان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: ورودی و خروجی شهر مادوان متعلق به یاسوج بوده و مردم این شهر اغلب خدماتشان را به دلیل نزدیکی و مسافت ۵ کیلومتری از شهر یاسوج دریافت می‌کنند که امروزه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از مسئولان، الحاق شهر مادوان و روستاهای اطراف به شهر یاسوج است.
شهردار مادوان با تاکید بر اینکه شهرداری یاسوج در برخی موارد به دلیل کلان‌شهر نبودن از برخی خدمات دولتی بی‌بهره می‌شود، تصریح کرد: در صورت الحاق شهر مادوان و روستاهای اطراف به شهر یاسوج بیش از ۴۰ هزار نفر به جمعیت مرکز استان اضافه می‌شود.
جهانبخش ابراز کرد: شهر مادوان متولی خاصی ندارد به گونه‌ای که بسیاری از ادارات از جمله اداره کل ورزش و جوانان هیچی توجهی به مردم و جوانان این شهر ندارند زیرا در غیر اینصورت هم اکنون مادوان یک زمین و یا سالن ورزشی داشت.
وی بیان کرد: شهرداری نوپای مادوان خود دچار مشکلات فراوانی بوده ولی برخی ادارات انتظار دارند مشکلات سایر بخش‌ها نیز توسط شهرداری برطرف شود در حالی این نهاد مردمی خود چشم انتظار کمک و همکاری مسئولان استانی و مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها است.
مادوان «مدرسه» ندارد
شهردار مادوان بویراحمد از کمبود فضای آموزشی در این شهر گلایه کرد و گفت: این موضوع به یک معضل تبدیل شده و در صورت عدم چاره‌اندیشی به بحران می‌رسد که مشکلات عدیده‌ای را گریبانگیر شهر می‌کند.
جهانبخش افزود: بسیاری از دانش آموزان شهر مادوان با بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت به دلیل کمبود فضای آموزشی سالانه ترک تحصیل می‌کنند.
وی از احداث مدرسه ۹ کلاسه ابتدائی خیر ساز در شهر مادوان خبر داد و افزود: این مدرسه با پیگیری و تلاش مجموعه شورای شهر و شهرداری مادوان و همچنین مسئولان و متولیان امر ساخته می‌شود.
جهانبخش ابراز کرد: مدرسه ۹ کلاسه خیرساز دوره ابتدائی شهر مادوان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در نزدیکی جاده «یاسوج-اصفهان» که امکان استفاده دانش اموزان روستای مادوان سفلی نیز وجود دارد، احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه مدرسه ۹ کلاسه شهر مادوان توسط بانک آینده تامین اعتبار می‌شود ادامه داد: شهرداری مادوان در زمینه ایجاد خیابان، خاکبرداری و... مدرسه در دست ساخت مادوان از هیچ نلاشی دریغ نکرد.
شهردار مادوان بویراحمد جمعیت دانش آموزی این شهر را ۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب سرانه فضای آموزشی استاندارد در کشور که نزدیک به ۵ متر مربع است باید ۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در مادوان وجود داشته باشد.
جهانبخش تاکید کرد: انتظار می‌رود اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی و ادارات متولی برای برطرف کردن مشکل کمبود فضای آموزشی در مادوان تلاش کنند.

             


کد مطلب: 258018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/258018/مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-این-شهر-احساس-مسئولیتی-ندارند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1