کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استیضاح وزیر علوم در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

9 تير 1396 ساعت 21:56


نماینده مردم شریف کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده گفت: استیضاح وزیر علوم و طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت علوم در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
عدل‌هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و عظیم‌ترین دستاورد و نهاد علمی کشور و جهان اسلام به شمار می‌رود که در حال حاضر حدود ۴۵℅از سهم آموزش عالی کشور بعهده دارد. این دانشگاه بدون اتکا به منابع دولتی ظرفیت عظیمی از آموزش عالی کشور را عهده دار می‌باشد و سهم عمده‌ای از اشتغال را بکار گیری نیروهای نخبه و تحصیلکرده بعهده دارد و بهره گیری از حدود ۷۰ هزار عضو هیات علمی و ۳۰۰ هزار کارمند و ۱/۷ میلیون دانشجو موید این مطلب است.
نماینده کهگیلویه بزرگ تصریح کرد: لذا اقدام غیر قانونی و تصمیمات احساسی وزارت علوم در خصوص حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی ضربه‌ای سنگین بر پیکر آموزش عالی کشور و حذف ظرفیت عظیم اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و نقض قوانین مجلس محترم می‌باشد.
وی افزود: این اقدام نسنجیده مغایر با منافع ملت و سیاستهای علم و فناوری مورد تایید مقام معظم رهبری و اصل ۴۴ قانون اساسی است و وزارت علوم باید پاسخگوی این حجم خسارت عظیم به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی باشد و مجلس ضمن اعلام امادگی جهت استیضاح وزیر علوم، خواستار ورود جدی و فوری ریاست محترم جمهور به این موضوع می‌باشد و مجلس طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی را از وزارت علوم در دستور کار قرار می‌دهد زیرا اگر خاموش بنشینیم گناه است.


کد مطلب: 257982

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257982/استیضاح-وزیر-علوم-دستور-کار-مجلس-قرار-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1