کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این اقدام وزارت علوم دانشگاه آزاد زمین‌گیر می‌شود

9 تير 1396 ساعت 22:03


نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت علوم در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
به گزارش کبنا، غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت علوم نباید با سیاسی کاری آموزش و پژوهش را در جامعه دستخوش تغییرات و لطمات جبران ناپذیر قرار دهد. اقدام وزارت علوم در حذف برخی از رشته‌های مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه آزاد ناصحیح و غیر علمی است که ممکن است با حذف این رشته‌ها لطمات جبران ناپذیری بر پیکره این دانشگاه وارد شود.
زارعی گفت: حذف برخی از رشته‌های مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم ناصحیح و غیر علمی است.
وی با اعلام اینکه در گذشته نیز شاهد این اقدامات از طرف وزارت علوم بوده‌ایم، افزود: هر چند که اقدمات ناصحیحی پیش از این از طرف وزارت علوم صورت گرفته بود که بعد‌ها اصلاح شد.
وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: در استان‌های کشور بار آموزش عالی بر دوش دانشگاه آزاد بوده است. این دانشگاه بدون اتکا به منابع دولتی و صرفا با اتکا به درآمدهای مالی خودشان فعالیت می‌کند که اگر در این اقدام وزارت علوم تجدید نظر نشود، دانشگاه آزاد زمین‌گیر خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری بر پیکره دانشگاه وارد خواهد آمد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت علوم در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
زارعی اضافه کرد: بازتاب این حرکت وزارت علوم غیر مثبت خواهد بود چرا که نگرانی‌هایی در بین دانشجویان و خانواده آنان به وجود خواهد آمد.
این نماینده مجلس بیان کرد: تعطیلی رشته‌ها و به دنبال آن کاهش چشمگیر دانشجو و موجب تعطیلی دانشگاه خواهد بود که در صورت بروز چنین اتفاقی بار سنگین آموزش و پژوهش و همچنین اشتغال بر دوش دولت و جامعه خواهد افتاد و ما وظیفه داریم از این اتفاق جلوگیری نماییم.
وی با تاکید بر اینکه تعطیلی برخی رشته‌ها مشکلات دوچندانی برای جامعه ایجاد خواهد کرد، گفت: تاکید ما بر این است که وزارت علوم هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح این تصمیم ناپخته و احساسی و آسیب زا به ملت شریف ایران اقدام کند.


کد مطلب: 257981

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257981/این-اقدام-وزارت-علوم-دانشگاه-آزاد-زمین-گیر-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1