کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سریال ادامه‌دار آتش‌سوزی جنگل‌ها کهگیلویه و بویراحمد؛ «بهره‌عنا» در آتش سوخت

9 تير 1396 ساعت 15:54


سریال آتش سوزی جنگل‌ها کهگیلویه و بویراحمد امروز هم با وقوع سه حادثه در مناطق مختلف استان ادامه یافت.
به گزارش کبنا، مدیرکل منابع طبیعی استان از وقوع ۳ آتش‌سوزی وقوع ۳ آتش سوزی همزمان امروزهمزمان در جنگل‌ها و مراتع جلیل و سپیدار شهرستان بویراحمد خبر داد.
عزت‌الله بهشتی با بیان اینکه دقایقی پیش ۳ آتش‌سوزی به طور همزمان در مراتع و جنگل‌های جلیل و سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد رخ داد افزود: انتظار می‌رود مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشارکت و همکاری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از یک ماهه گذشته تاکنون شاهد آتش سوزی در حدود۲۳۰ هکتار ازجنگل‌های استان هستیم که به دلیل کمبود امکانات از جمله بالگرد امدادی بسیاری از درختان و گونه‌های گیاهی نادرجنگلی و مرتعی با قدمت چندین هزار ساله در حال نابودی‌اند.
آتش‌سوزی در جنگل‌های «بهره عنا» شهرستان باشت/ نیاز به بالگرد امدادی داریم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌ها و مراتع مشرف بر کوه عنا از شهرستان باشت طعمه حریق شد.
عزت‌الله بهشتی در این باره اظهار داشت: دقایقی پیش جنگل‌ها و مراتع مشرف بر کوه عنا از شهرستان باشت طعمه حریق شد و هم اکنون شعله‌های آتش در این منطقه فوران دارد.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها ‌‌نهایت همکاری را با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند.
بهشتی تاکید کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، کوهستانی بودن و گرمای شدید برای مهار آتش‌سوزی نیاز مبرم به بالگرد امدادی داریم که انتظار می‌رود مسئولان چاره‌اندیشی کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین ساعتی پیش ۳ آتش‌سوزی به طور همزمان در مراتع و جنگل‌های جلیل و سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد رخ داد.


کد مطلب: 257857

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257857/سریال-ادامه-دار-آتش-سوزی-جنگل-ها-کهگیلویه-بویراحمد-بهره-عنا-آتش-سوخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1