کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست شورای اداری در سرفاریاب (+تصاویر)

4 تير 1396 ساعت 13:41


نشست شورای اداری شهرستان چرام شنبه شب درروستای دلی خلیفه ای سرفاریاب با حضور نماینده چرام در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی  تشکیل و مهم ترین مشکلات و نیازمندی های این روستا وروستاهای منطقه سادات امام زاده علی(ع) بررسی شد.
به گزارش کبنانیوز از چرام، نشست شورای اداری شهرستان چرام با حضور نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، فرماندار چرام، بخشدار و امام جمعه سرفاریاب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای دلی خلیفه‌ای سرفاریاب تشکیل شد.

در این نشست مهم ترین مشکلات و نیازمندی‌های این روستا و روستاهای منطقه سادات امام زاده علی(ع) بررسی و راهکارهای کاهش مشکلات مردم و توجه به امکانات مورد نیاز این روستاها به عنوان نقشه راه تصویب شد.

بخشدار سرفاریاب، اظهار کرد: هر چند در دولت تدبیر‌ و امید خدمات چشمگیری انجام شده اما عمق محرومیت در این مناطق می‌طلبد که باز هم به مناطق کمتر برخوردار توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به مشکلات روستای دلی‌مو، این منطقه را استراتژیکی و بسیار خوش آب و هوا ذکر کرد عنوان داشت: دلی‌مو منطقه خوش نشینی است که هر چهار فصل مردم در آن سکونت دارند.

آتش‌سودا با بیان اینکه این منطقه دارای کد روستایی نیز هست، خاطرنشان کرد: دلی‌مو بیشتر روستایی هست تا عشایری با این وجود از برخی نعمت‌ها بی‌بهره هست که از جمله آن می‌توان نعمت گاز، آب شرب، آب کشاورزی و همچنین اجرا نشدن طرح هادی را نام برد.

این مسئول همچنین به روستای دلی‌خلیفه‌ای اشاره داشت و ابراز کرد: تصور این است که این روستا عشایری بوده در حالی که منطقه مسکونی است و گاز و آب یکی از مطالبات مردم آنجاست اما مهمترین مشکل این روستا جاده ارتباطی است.

بخشدار سرفاریاب، محرومترین روستا در این منطقه را تاوه سفید ذکر کرد در حالی که قطب کشاورزی هست و گفت: جمعیت منطقه سادات ۳ هزار نفر ثابت و ۷ هزار نفر در تابستان اضافه می‌شوند که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در تابستان هستند اما از نعمت استراتژیکی اینترنت، شبکه مخابراتی و تلویزیونی نیز محروم هستند.

عدل هاشمی‌پور در این نشست با بیان اینکه بازدید و سرکشی از روستاهای کمتر برخوردار و حضور در بین روستائیان افتخاری است که باید مدیران قدر این موهبت را بدانند، گفت: مدیران باید خدمت به مردم را به دور از مسائل سیاسی و باندبازی، تنها برای رضایت خدا انجام دهند تا همیشه سربلند باشند.

وی با اشاره به خواسته‌های به حق روستائیان و مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف، عنوان داشت: ساماندهی و لایه روبی کانال آب کشاورزی و باغات برای این عزیزان ضروری است که برای آن دسته از زمین‌ها و باغات کشاورزی که کانال ندارند با کمک دستگاه‌های متولی در سریعترین زمان کانال کشی انجام می‌شود.

هاشمی‌پور، اضافه کرد: آسفالت راه روستایی، برق رسانی و  آبرسانی به روستاهای فاقد آب و برق با تامین اعتبار در سطوح مختلف عملیاتی خواهند شد‌.

نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه به گازرسانی به روستاهای دلی مو، دلی خلیفه‌ای و تاوه سفید اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با پایان عملیات احداث جاده، گاز رسانی نیز شروع خواهد شد و همکاری مردم در تمام مراحل بسیار ضروری است چرا که اگر در روند اجرای این طرح‌ها از ناحیه مردم مانعی ایجاد شود پیشرفت علملیات نیز کند و حتی متوقف خواهد شد.

به گزارش کبنا از چرام،دراین نشست گوهرکانی رییس سازمان جهادکشاورزی،پاسره مدیرعامل اب وفاضلاب روستایی،داوودی  مدیرعامل آب منطقه ای آب استان ،خادم مدیرعامل شرکت گاز،علیمردانی مدیرکل راه وشهرسازی ،وفایی مدیر کل بحران استانداری وتنی چنداز معاونت های سایردستگاه ها   حضور داشتند همچنین فرماندار چرام در این سفر در  رایزنی با مدیران استانی پیگیر مشکلات شهرستان چرام شدند.
تصاویر تکمیلی:



کد مطلب: 257203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257203/نشست-شورای-اداری-سرفاریاب-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1