کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تدوین اطلس مشاغل در کهگیلویه و بویراحمد / احیای رشته کشاورزی بعد از ۱۰ سال تعطیلی

3 تير 1396 ساعت 13:05


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از احیای رشته کشاورزی بعد از ۱۰ سال تعطیلی در استان خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، نشست شورای آموزش و پرورش به ریاست معاون امنیتی سیاسی استاندار و با حضور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد. هادی‌ زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به طرح شناسایی استعدادهای برتر در سطح استان، اظهار کرد:  این طرح از چهار سال گذشته از پایه ابتدایی در سطح استان آغاز شد و بر اساس آن از والدین می‌خواهند که بر اساس توانمندی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به سمت رشته‌های تحصیلی در آینده هدایت کنند.
زارع‌پور افزود: آینده شغلی و بازار کار باید متناسب با نیاز جامعه فراهم شود تا نسل آینده با معضل بیکاری مواجه نشوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در آموزش و پرورش دو عامل برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفته است که این هدایت تحصیلی بر اساس ۱۰۰ امتیاز اعمال و هر هفته در مدارس، شغل‌ها توسط متخصص همان رشته برای دانش آموزان معرفی می‌شود.
زارع پور از راه‌اندازی هنرستان شبانه روزی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۱۰ سال تعطیلی خبر داد.
وی بیان داشت: در کشورهای توسعه یافته ۱۱ هزار شغل تعریف شده، ولی در کشور ما تنها ۳ هزار شغل تعریف شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اطلس معرفی مشاغل استان تدوین شده است، که این اطلس به دانش آموزان در جهت انتخاب رشته کمک خواهد کرد.
زارع‌پور گفت: در مقطع ابتدایی هشت مدرسه یک نفره و ۱۰۲ مدرسه دو نفره و ۱۱۱ مدرسه سه نفره و  ۱۱۴ مدرسه چهار نفره داریم.
وی افزود: گران‌ترین آموزش در استان کهگیلویه و بویراحمد و این در حالی است که پایین‌ترین نرخ تراکم دانش‌آموزان نیز متعلق به استان است.
فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: امروز در کشورهای توسعه یافته در خصوص مسائل رشته‌های ریاضی و فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت می‌گیرند و حتی تشویق‌های را در این باره مدنظر قرار می‌دهند.
محمدی در ادامه افزود: در کشور بستر کاریابی و ایجاد شغل لازمه توسعه و رونق کشور است و این بستر باید از دوران ابتدایی در رشته‌های مختلف تدوین شود.
وی افزود: با آگاهی و اطلاع رسانی والدین می‌توان کودکان را به سمت رشته‌های استعداد و مهارت شخصی هدایت کرد، و با توجه به توانمندی دانش آموز انتخاب رشته شود.
وی اظهار داشت: فعالیت‌های مشاوره‌ای می‌تواند دغدغه کشور را در توسعه صنعت برطرف کند.
محمدی گفت: انسان آزاد آفریده شده و باید آزاد انتخاب کند، ولی حتی خداوند انسان را رها نکرده، و دولت نباید دانش آموزان را رها کند، بلکه موظف است که زندگی اجتماعی صلاح جامعه را تشخیص دهد، و مسیر درست و منافع عمومی جامعه را تدوین کند.
 
 


کد مطلب: 257097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257097/تدوین-اطلس-مشاغل-کهگیلویه-بویراحمد-احیای-رشته-کشاورزی-بعد-۱۰-سال-تعطیلی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1