کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت آلاچیق مهم است یا آب مردم یاسوج / علوم‌پزشکی‌ها به دنبال ساخت آلاچیق هستند / ورود شورای تأمین به مسئله چم گنجشکی / جمع‌آوری ۵۵۲۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان

3 تير 1396 ساعت 12:27


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۵۲۰ انشعاب غیرمجاز در سال گذشته کشف و جمع آوری شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی لدنی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید فطر، با اشاره به فرسودگی شبکه‌های آب سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هزار و ۳۶۹ کیلومتر شبکه فرسوده و شکستگی در سطح استان تعمیر و بازسازی شد.
لدنی‌نژاد در ادامه  گفت: سال ۹۵ بر اساس آسیب‌ شناسی‌هایی که از قبل در بحث کشف و ضبط انشعاب‌های غیرمجاز صورت گرفته بود، پنج هزار و ۵۲۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و جمع آوری و همچنین در دو ماهه سال ۹۶ نیز ۹۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح استان جمع آوری شد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در بحث آب و فاضلاب در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ تاکنون تعداد مشترکین فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ درصد و تعداد مشترکین آب ۲۶ درصد افزایش داده شد و تحلیل این اعداد نشان از جهش، تلاش و برنامه‌ریزی در دولت تدبیر و امید در بحث آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع خشکسالی پیاپی در کشور و این استان اشاره کرد و گفت: در کشور شش کلان شهر در و ۲۸۹ شهر در حال حاضر با تنش آبی روبرو هستند و در استان ما سال قبل شش شهر ما دارای تنش آبی بود که با مدیریت و تلاش شبانه‌روزی دو تا از شهر از تنش آبی خارج شده است و یاسوج، مادوان، سوق و دیشموک چهار شهری هستند که هنوز با تنش آبی روبرو هستند.
لدنی‌نژاد گفت: چیتاب و لنده دو شهر استان کهگیلویه و بویراحمد که از تنش آبی خارج شدند و با برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت به دنبال مدیریت شهرهای دارای تنش آبی هستیم.
وی به موضوع آب سوق اشاره کرد و گفت: آب شهر سوق با رسوب بالایی روبرو است که این از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارد و اما با تلاش شبانه‌روزی مأموران آب و فاضلاب سوق برای بازسازی و مشکلات برخی از شبکه آب سوق اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد.
لدنی‌نژاد گفت: افزایش قطر آب دهی از دهدشت به سوق و نصب دستگاه‌های حذف رسوب  از برنامه‌های است که برای رفع مشکلات آب سوق در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع تصفیه خانه اضطراری آب منطقه چم‌گنجشکی اشاره و اظهار کرد: به دلیل عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی سایت محل تصفیه‌خانه اضطرازی آب یاسوج که قرار بود این پروژه در تابستان امسال احداث و بهره‌برداری برسد و به مدار آب یاسوج وارد شود، اما هنوز آغاز نشده است و من گلایه‌مند هستم در این باره و الان ناگزیر هستم که این حرف‌ها را بزنم.
لدنی‌‌نژاد گفت: علی‌رغم مصوبه صریح شورای تامین مبنی بر احداث تصفیه خانه اضطراری آب در چم گنجشکی یاسوج اما دانشگاه علوم پزشکی در این کار ممانعت بوجود آورده است.
وی افزود: آیا تأمین آب مردم مهم است یا ساخت ویلا و آلاچیق‌های تفریحی و این در حالی است که این تصفیفه خانه در بستر رود بشار یاسوج قرار دارد.
لدنی‌نژاد تصریح کرد: شورای تأمین صریحاً مصوبه صادر کرده است که هیچ دستگاهی حق جلوگیری از احداث این پروژه را ندارد.


کد مطلب: 257094

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257094/ساخت-آلاچیق-مهم-یا-آب-مردم-یاسوج-علوم-پزشکی-ها-دنبال-هستند-ورود-شورای-تأمین-مسئله-چم-گنجشکی-جمع-آوری-۵۵۲۰-انشعاب-غیرمجاز-سطح-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1