کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده تذکر تاجگردون به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چیست؟

3 تير 1396 ساعت 10:57


شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سه نماینده استان در مجلس (زارعی، تاجگردون و هاشمی‌پور) در حالی برگزار شد که موضوع اعتبارات یک سوم مناطق نفت خیز و دو سوم مناطق توسعه نیافته مورد بحث مسئولان و اختلاف نظر و ناراحتی سه نماینده استان شد تاجایی که نماینده کهگیلویه بزرگ حرف‌ها را بازی با الفاظ دانست، آنطوری که از شواهد مشخص بود گویا مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد قبل از جلسه یکم تیرماه شورای برنامه‌ریزی بحث‌های داغی را پیرامون توزیع اعتبارات نفت (یک سوم و دو سوم) داشتند و بین آنها چه گذشت الله اعلم.

غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون‌های برنامه و بودجه مجلس در این جلسه بیان کرد: قبل از این جلسه فهمیدم که برخی از مسئولان حرف‌های را پیرامون توزیع اعتبارات یک سوم (مناطق نفت خیز) و دو سوم (مناطق توسعه نیافته) زده‌اند، او گفته بود؛ «تازه فهمیدم که اعتبارات یک سوم مناطق نفت خیز و دو سوم مناطق توسعه نیافته مورد بحث مسوولان استان است که این جای تاسف دارد.»
تذکر تاجگردون به رئیس سازمان برنامه و بودجه و تأسف او از بحث مسئولان و نمایندگان شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بویراحمد و دنا اوج ناراحتی تاجگردون را به مخاطبین انتقال می‌دهد.
نماینده مردم گچساران و باشت به حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید: اگر شائبه‌ای در مورد قانون بودجه وجود داشت باید به من می‌گفتید نه به تهران نامه می‌زدید، من در تهران برای خودم کسی هستم. حق این نیست که اعتبارات مناطق نفت‌خیز گچساران و بهمئی به دیگر مناطق خصوصا شهر یاسوج اختصاص داده شود که طبق قانون این کار خلاف و اعتبارات متعلق به مناطق نفت خیز است.
اگر چه بعد از تذکر تاجگردون به رئیس سازمان برنامه و بودجه سید موسی خادمی استاندار در حمایت از نوروزی جلوی نماینده گچساران ایستاد و تذکرش را وارد ندانست و گفت: تذکر نماینده باشت و گچساران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد نیست و ایرادی به این سازمان نیست اگر شائبه و مشکلی وجود دارد از سازمان مدیریت کشور است.
البته خادمی برای پایان دادن به بحث سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد (هاشمی‌پور، زارعی و تاجگردون) گفت ۱۰ روز دیگر در خصوص توزیع اعتبارات استان هم از سهم دو سوم نفت و هم سهم یک سوم گرفته می‌شود.

اما ذکر چند نکته و سئوال:
* براستی چه اتفاقاتی افتاده بود که حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه به جای اینکه با غلام رضا تاجگردون در خصوص نحوه توزیع اعتبارات نفت مکاتبه و یا اصلاً با تلفنی از مرادش رفع ابهام بکند، به سازمان برنامه و بودجه کشور در این رابطه نامه می‌نویسد؟ نوروزی حضورش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مدیون تاجگردون است.
* تاجگردون سال‌ها ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را بر عهده دارد و قاعدتاً هیچ کس به اندازه او از بودجه‌ و اعتبارات و برنامه‌های کشور بر اساس آنچه وظیفه ذاتی این کمیسیون تخصصی است، اطلاع ندارد.
*چرا تاجگردون در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد (یکم تیرماه) گفت: من برای خودم در تهران کسی هستم.
* آیا حسن نوروزی به سخن تاجگردون که برای خودش در تهران کسی هست، اعتماد نداشت و به همین دلیل با تهرانی‌ها مکاتبه کرد و شاید به این دلیل بود که خواست به دو نماینده دیگر بگوید حرف تهرانی‌ها با تاجگردون یکی است؟
*چرا عدل هاشمی‌پور بعضی سخنان را بازی با الفاظ و خواستار بازی نکردن با شاخص‌ها شد و البته تاجگردون را هم مایه افتخار استان دانست.
* علت حمایت «خادمی» از حسن نوروزی و ایستادن در مقابل تاجگردون و تذکر به او چه بود؟
*منظور «زارعی» نماینده بویراحمد و دنا از افرادی که نمی‌خواهند بشنوند و یا حرف‌ها را قبول کنند، چه کسانی بودند؟
*پشت پرده نامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به تهران چه بود؟
* شاید همه این حرف و حدیث‌ها دعوای...


کد مطلب: 256989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256989/پشت-پرده-تذکر-تاجگردون-رئیس-سازمان-مدیریت-برنامه-ریزی-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1