کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سنگ‌اندازی ادارات جلوی پای سرمایه‌گذار جمعه بازار یاسوج / پروژه‌ای که در یاسوج تحول ایجاد خواهد کرد (+تصاویر)

2 تير 1396 ساعت 17:56


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، شهردار یاسوج، رئیس و اعضای شورا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج در بلوار شهید رواز بازدید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، زارعی نماینده بویراحمد و دنا و شهردار یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی از محل پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج بازدید کردند.
در این بازدید سید محمد دلباز سرمایه‌گذار این طرح در ابتدا با بیان این که سخنران نیستم، اظهار کرد: آقایان من سخنران نیستم و این کار را بلد نیستم، اما مرد ریسک و کارهای سخت هستم، مرد می‌خواهد که بایستد و همچنین پروژه‌ای را شروع و کار انجام بدهد.
وی گفت: در حالی که این زمین در بین خانه‌های مسکونی قرار گرفته و منطقه در کل یک منطقه مسکونی است اما این زمین را منابع ملی معرفی کردند و بنده ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقد آن را خریداری کردم و با این وجود بر سر این زمین مشکلات زیادی پیدا کردیم و در نهایت بعد از سه ماه معطلی به دلیل یک مکاتبه اشتباه و با درایت استاندار و معاونین وی این مشکل برطرف شد.
وی افزود: هنوز کار را شروع نکرده‌ به دنبال آب برای ساخت این مجتمع و رفع تشنگی کارگران بودم که اداره آب از من مطالبه ۲ میلیارد تومانی برای انشعاب آب کرد.
دلباز گفت: با وجود این مشکلات، مرد می‌خواهد که در این شهر و در چنین پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کند اما من به عنوان یک کارگرزاده همه مشکلات را به جان خریدم و وارد گود شدم.
این سرمایه‌گذار بومی در شهر یاسوج افزود: همه فکر می‌کنند در این کار آب و نان فراوانی هست اما از روزی که شروع کردم به جز سختی و مشقت و نامهربانی از سوی ادارات چیز دیگری ندیدم.
وی بیان کرد: وقتی دیدیم که برای انشعاب آب چنین طلبی از ما داشتند با تانکر، آب خود را در این پروژه عظیم تأمین کردم.
دلباز در ادامه افزود: شهردار یاسوج حمایت‌های خوبی از ما در این پروژه داشتند.
وی افزود: با همه این مشکلات و نامهربانی‌ها باز هم به قول خود وفادار هستم که تا ابتدای مهرماه پروژه را تحویل بدهم.
دلباز به مشکلاتی که با مسکن و شهرسازی بر سر این پروژه پیدا کرده بود هم اشاره و تصریح کرد: این زمین را به مبلغ ۶٫۵ میلیارد تومان خریداری کردیم و چهار ماه تمام راه و شهرسازی ما را معطل خود کردند اما باز هم ما ماندیم و به قول خود علی‌رغم همه این نامهربانی‌ها پایبند هستیم.

پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج تحول خوبی در شهر ایجاد خواهند کرد
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از حمایت خود در اجرای پروژه‌های بزرگ رفاهی و تفریحی در شهر یاسوج خبر داد.

 زارعی در این بازدید جریان بازدید اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های بسیار خوبی در شهر یاسوج در حال اجراست.

وی با بیان این که به نوبه خود از پروژه‌های مهم شهری حمایت خواهیم کرد افزود: این پروژه‌ها تحول خوبی در شهر یاسوج برای آینده ایجاد خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت بازار بزرگ عمده‌فروشان و همچنین بازار سنتی و مجتمع رفاهی و تجاری از دیگر پروژه‌های بزرگ در دست اجرا در شهر یاسوج است.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه برای توسعه شهر یاسوج همه باید تلاش کنیم تصریح کرد: یکی از راه‌ها این است که با سرمایه‌گذاران در راه ساخت چنین پروژه‌هایی همکاری شود.

زارعی گفت: برای مثال در همین مکان بازار سنتی و محلی اگر چنین فضایی ایجاد نمی‌شد در آینده تبدیل به برج می‌شد که برای شهر و مردم هیچ فایده و سودی نداشت و لذا باید از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها حمایت شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث این بازار بزرگ سنتی و محلی یکی از نیازهای مهم و ضرورت های توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در استان است.
نیک اقبالی افزود: اجرای این طرح مهم خدماتی، علاوه بر ایجاد رفاه و ساماندهی برخی صنوف و بازاریان شهر یاسوج گامی در راستای حمایت از سرمایه گذاران به ویژه در حوزه صنایع صنایع دستی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های نخست دولت و مجموعه مدیریتی استان اشتغال پایدار و رفع موانع سرمایه گذاری است، بیان کرد: در همین راستا طرح های سرمایه گذاری دیگری در استان در دست اجرا است که می توان به دو مجتمع تجاری در مرکز شهر یاسوج اشاره کرد.
 

محمدعلی جاوید شهردار یاسوج نیز در این آئین گفت: این پروژه برای ساماندهی جمعه بازار فعلی و با مشارکت بخشی خصوصی در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارد.
جاوید گفت: میزان سرمایه گذاری برای این طرح بزرگ خدماتی را افزون بر ۳۸۰ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: این بازار در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع ایجاد شده که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت کاری داشته است و براساس توافقات صورت گرفته و سرعت عمل سرمایه گذار تا مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این بازدید با بیان اینکه در دوره چهارم شورا از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه‌ای می‌کردیم، اظهار کرد: دست هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در سطح شهر یاسوج سرمایه‌گذاری کند، می‌بوسم و با تمام توان از او حمایت خواهیم کرد.
 
اکبری گفت: با توجه به اینکه بازارچه قدیمی و جمعه بازار یاسوج استاندارد های لازم را ندارند و چهره ی نازیبایی به ورودی شهر داده اند، با بهره برداری از بازار جدید صنوف مختلف در این بازارچه و حاشیه شهر ساماندهی می شوند

        
 
 


کد مطلب: 256714

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256714/سنگ-اندازی-ادارات-جلوی-پای-سرمایه-گذار-جمعه-بازار-یاسوج-پروژه-ای-تحول-ایجاد-خواهد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1