کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی تاجگردون از رئیس برنامه بودجه استان گلایه دارد؛ باید به من می‌گفتید نه تهرانی‌ها

1 تير 1396 ساعت 21:28


نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اسلامی گفت: حق این نیست که اعتبارات مناطق نفت‌خیز گچساران و بهمئی به دیگر مناطق خصوصا شهر یاسوج اختصاص داده شود که طبق قانون این کار خلاف و اعتبارات متعلق به مناطق نفت خیز است.
به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون در خصوص محاسبه سهم اعتبارات استان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ردیف محاسبه سهم اعتبارات، ۱/۱ درصد از اعتبارات استانی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته، و برای توزیع اعتبارات ۱۳ میلیارد تومان ابلاغ شد.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: در اعتبارات تربیت بدنی، اشتغال و رشد اقتصادی مناطق از جدول توزیع مناطق محروم اعمال شد، که سهم استان کمی بالاتر از استان های دیگر شده است.
وی بیان داشت: استان از لحاظ میزان اعتبارات جز کوچکترین استان های کشور است، که در اختصاص اعتبار سهم ۱۶ استان دیگر از استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر است، و از لحاظ میزان اعتبارات استان هفدهم هستیم.
غلام‌رضا تاجگردون که در شورای برنامه‌ریزی استان از بحث‌های که پیرامون یک سوم و دو سوم اعتبارات نفت شده بود، گلایه داشت، اظهار کرد: دیروز فهمیدم که اعتبارات یک سوم مناطق نفت خیز و دو سوم مناطق توسعه نیافته مورد بحث مسوولان استان است که این جای تاسف دارد. در خصوص اعتبارات ۲ درصد و ۳ درصد نفت با دقت تصمیم‌گیری شود که من در این خصوص از رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار استان و رئیس دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارم.
تاجگردون خطاب به حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اگر شائبه‌ای در مورد قانون بودجه وجود داشت باید به من می‌گفتید نه به تهران نامه می‌زدید، من در تهران برای خودم کسی هستم.
وی افزود: حق این نیست که اعتبارات مناطق نفت‌خیز گچساران و بهمئی به دیگر مناطق خصوصا شهر یاسوج اختصاص داده شود که طبق قانون این کار خلاف و اعتبارات متعلق به مناطق نفت خیز است.
غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در خطاب به دو نماینده دیگر استان گفت: بنده ۳ ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه این موضوع یعنی توزیع اعتبارات نفت بیان شده است، ما همه هدف مشترک داریم و اختلاف نظری نداریم اما به خاطر اینکه در استان کوچکی هستیم چنین حاشیه‌های وجود دارد و این در حالی است که در استان‌های بزرگ بدون این حاشیه‌ها و با تعامل و هماهنگی کارهای توسعه استان خود را پیش می‌برند.
تاجگردون افزود: اگر خلاف قانون عمل شود و حق کسی تضییع شود دیوان محاسبات جلوی تخلف را خواهد گرفت و نمایندگان به قانون دو درصد و سه درصد به خوبی نگاه بیندازند و استعلام بگیرند و بحث‌های این شکلی را در چنین جلساتی مطرح نکنید، ما سه نماینده با هم هستیم و در خصوص دو سوم نفت و گاز باید منصفانه قضاوت شود و حق نیست که سهم مناطق نفت خیز بهمئی و گچساران را به یاسوج بدهیم.
این نماینده افزود: در سال‌های گذشته گچساران ۶۰۰ بشکه نفت تولید می‌کرد که فقط ۳۰ درصد اعتبار به او اختصاص می‌دادند.
تاجگردون خطاب به هاشمی‌پور اضافه کرد: سه سال پیش همین موضوع را به آقای بزرگواری توزیع دادم، خلاف برنامه ششم نیست و این مسئله با حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس تصویب شد، این ماده ۲۶ قانون بودجه، چیز جدیدی نیست که بخواهیم روی آن بحث کنیم و نمایندگان این قانون را تصویب کردند.
 


تاجگردون بیان کرد: دیروز فهمیدم که اعتبارات یک سوم مناطق نفت خیز و دو سوم مناطق توسعه نیافته مورد بحث مسوولان استان است که این جای تاسف دارد که اگر شائبه‌ای در مورد قانون بودجه وجود داشت باید به من می‌گفتید نه به تهران نامه می‌زدید.

وی اشاره کرد: حق این نیست که اعتبارات مناطق نفت‌خیز گچساران و بهمئی به دیگر مناطق خصوصا شهر یاسوج اختصاص داده شود که طبق قانون این کار خلاف و اعتبارات متعلق به مناطق نفت خیز است.


کد مطلب: 256670

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256670/وقتی-تاجگردون-رئیس-برنامه-بودجه-استان-گلایه-باید-می-گفتید-نه-تهرانی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1