کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخورد جدی با عاملان آتش سوزی در جنگل‌ها

31 خرداد 1396 ساعت 10:54


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده ای از آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها را عوامل انسانی دانست، و گفت: بدون شک و به منظورحفاظت و حراست از منابع عظیم جنگلی و پوشش گیاهی و مرتعی با افرادی که عامدانه و یا از روی سهل انگاری اقدام به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.
سید موسی خادمی از تصمیم جدی در شورای تأمین در خصوص مقابله با این آتش سوزی‌ها خبر داد و افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سهوی یا عمدی اقدام به روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع می‌کنند و از این طریق این پتانسیل عظیم خدادادی رو تهدید می‌کنند و البته تخلف آن‌ها اثبات شود برخورد سختگیرانه خواهد شد.
خادمی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع که توسط افراد به دلیل آسیب رسانی به خاک جرم است و همچنین از نظر اینکه منجر به آتش سوزی جنگل‌ها می‌شود خلاف قانون است تصریح کرد: برخورد قانونی با این موارد از جمله تصمیمات دیگری است که در دستور کار خواهد بود.
خادمی حفاظت از جنگل‌ها و منابع را وظیفه آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: لازم است ابتدا با فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی و بعد از آن با برخورد مطابق قانون از آتش سوزی‌های جنگل‌ها جلوگیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمددر خصوص نیاز استان به بالگرد اطفای حریق به هنگام آتش سوزی‌ها نیزگفت: پیگیری برای استقرارهلی کوپتر اطفای حریق در استان انجام شده است هر چند که تاکنون هر زمان که احتیاج داشته‌ایم هلی کوپتر در اختیار استان قرار گرفته است و در این مورد هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
خادمی افزود: هلی کوپتر برای برخی مناطق صعب العبور و سخت گذر استان در بسیاری از موارد کاربرد ندارد اما در جاهایی که وجود هلی کوپتر نیاز بوده است در اختیار استان قرا  گرفته است.
استاندار گفت: قرار هست امسال با اختصاص بودجه ای قابل قبول برای مقابله با آتش سوزی‌ها، دستگاه‌های متولی مقابله با این پدیده تجهیز شوند که به راحتی و بدون دغدغه بتوانند با این موضوع مقابله کنند.
 


کد مطلب: 256304

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256304/برخورد-جدی-عاملان-آتش-سوزی-جنگل-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1