کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف و ضبط اشیاء تاریخی-فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

31 خرداد 1396 ساعت 9:54


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن گفت: این اشیا متعلق به دوره‌ی اسلامی و صفویه می‌باشد.
به گزارش کبنا، محمدرضا سیاهپور اظهار کرد: اخیراً گزارش‌های جداگانه ای از سوی پلیس استان چهارمحال و بختیاری و هم چنین پلیس آگاهی شهرستان بن مبنی بر فعالیت افرادی درشهرستان بن در امر نگهداری، خرید و فروش اشیاء عتیقه به دادستانی شهرستان بن واصل شده بود.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور می‌باشد به قید فوریت دستورات لازم توسط دادستانی صادر گردید.
سیاهپور در ادامه اظهار داشت: تلاش شبانه روزی مأمورین پلیس آگاهی استان و شهرستان به نتیجه رسید و در عملیات‌های جداگانه ای حدود ۱۰ شی مشکوک به عتقیه کشف شد که با استعلام صورت گرفته از مراجع ذی ربط مشخص گردید ۳ شیء شامل فیل سنگی تزئیین شده با روکش طلا و گلدان شکسته‌ی کوچک و لیوان سفالی دارای ارزش تاریخی-فرهنگی و متعلق به دوره‌ی اسلامی و صفویه می‌باشد.
وی با بیان این که این اشیا متعلق به دوره‌ی اسلامی و صفویه می‌باشد، اظهار داشت: تعیین دقیق ارزش ریالی این اشیاء به علت منحصر به فرد بودن قابل تعیین نبوده و در آخر گزارشات پلیس آگاهی قید شده که این متهمین قصد فروش چند میلیارد تومانی این اشیا را داشته‌اند.
سیاهپور عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده‌ی قضایی و انجام تحقیقات کافی و استعلام صورت گرفته از مراجه ذیربط متهمین احضار و وفق مقررات به اتهام آن‌ها رسیدگی گردید و پروندهی قضایی آن‌ها آماده تصمیم نهایی می‌باشد و اشیای مذکور نیز وفق مقررات به مرجع ذیصلاح (اداره میراث فرهنگی و گردشگری) تحویل داده خواهد شد.
در آخر باید گفت محمدرضا سیاهپور از قضات جوان بویراحمدی شاغل در دستگاه قضایی می‌باشد.


کد مطلب: 256285

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256285/کشف-ضبط-اشیاء-تاریخی-فرهنگی-چهارمحال-بختیاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1