کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین خبر از «استخدام‌های بی‌ضابطه» و ۵ دستگاه دولتی که به دادگاه معرفی شدند

30 خرداد 1396 ساعت 22:02


رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۵ مدیر دستگاه اجرایی در بحث استخدام‌های بی‌ضابطه به دستگاه قضایی معرفی شدند.
به گزارش کبنا، سیدمهدی تقوی در نشست خبری قوه قضاییه، اظهار کرد: ۵۰ فقره گزارش کیفری به دادسرای استان ارجاع داده شده، که حداقل ۴۰ نفر از متهمان مدیران کل دولتی، مدیران عامل شرکت ها، اعضای شورای شهر یا شهرداران استان بوده اند.
وی اضافه کرد: ۸۰ فقره گزارش تخلفات مالی به سازمان بازرسی استان ارجاع داده شد، که از مجموع ۲۰۰ نفر متهم این پرونده‌ها را ۴۵ نفر از مسئولان دولتی، مسئولان دانشگاهی و اعضای شورای شهر و شهرداران تشکیل می‌دهند که میزان تخلفات این پرونده‌ها از ۳۰ میلیارد ریال تا ۳۶۵ میلیارد ریال است.
تقوی افزود: البته ۹۸  درصد مدیران استان ما سالم و مقید به اجرای قانون هستند ولی اطلاعات مالی ضعیفی دارند و بخشی از تخلفات آنها به همین دلیل است که باید آموزش‌ها لازم در این حوزه به آنها ارائه شود.
تقوی با اشاره به استخدام های بی ضابطه در استان که از سوی رسانه ها در سال گذشته مطرح شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۵ دستگاه اجرایی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی بیان داشت: شهروندان هرگونه شکایتی که داشته باشند می توانند در سامانه رسیدگی شکایات مردمی به آدرس www.bazresi.ir ثبت نمایند.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی استان بیش از ۶۸۰ فقره شکایات از دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۵ را مورد رسیدگی و پیگیری قرار داد که از این تعداد بیشترین شکایت مربوط به جهاد کشاورزی با ۸۴ فقره، شهرداری ۶۳ فقره و منابع طبیعی با ۵۰ فقره بود.
وی افزود: البته بالابودن آمار این دستگاه های اجرایی به دلیل مراجعه زیاد ارباب رجوع است.


کد مطلب: 256256

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256256/آخرین-خبر-استخدام-های-بی-ضابطه-۵-دستگاه-دولتی-دادگاه-معرفی-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1