کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعطیلی کامل ۱۳۰ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد؛ اختلاف دولتی‌ها و بخش خصوصی بر سر آمار

30 خرداد 1396 ساعت 13:46



بیست و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این نشست برگزار شد.
در ابتدای این نشست گزارشی از بنگاههای راکد، نیمه فعال و فعال ارائه شد که همین گزارش سرآغاز بحث و اختلاف نظر مدیران شد.
در این نشست عنوان شد که از مجموع بنگاه اقتصادی استان، ۱۳۰ واحد راکد بوده که هیچ گونه فعالیتی ندارند و ۱۹۰ واحد نیز بین ۱۰ تا ۴۰ درصد فعالیت دارند.
سهراب بنام مدیرکل شهرکهای صنعتی استان در خصوص این آمار گفت: بر اساس بررسی های شرکت شهرکهای صنعتی از تعداد ۲۷۴ بنگاه اقتصادی استان، ۱۰۴ واحد غیرفعال هستند و ۱۶۹ واحد نیز فعالیت دارند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در واکنش به آمار مدیران دولتی گفت: از نظر بخش خصوص این آمارها غیرواقعی است و تعداد واحدهای راکد بیش از این آمار است.
جبار کیانی پور افزود: پیشنهاد می شود با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و شرکت شهرکها کمیته ای برای عارض‌یابی واحدهای راکد انجام شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست گفت: هیچ کدام از این آمارها را قبول ندارم.

عادل امینی افزود: بحرانی که واحدهای صنعتی و اقتصادی استان با آن دست به گریبان هستند را باید با تدبیر حل کرد.
وی ادامه داد: در خصوص آمار بنگاها می توان با استعلام از امور مالیاتی استان در خصوص مالیات ارزش افزوده بنگاها و همچنین استعلام از سازمان تامین اجتماعی در خصوص تعداد بیمه شدگان و شاغلان در بنگاهها می‌توان به فعال بودن یا نبودن آنها پی برد.
یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در این نشست گفت: وضعیت بنگاههای که تمایل به ادامه فعالیت ندارند مشخص و در خصوص آنها تصمیم گیری شود.
چنگیز هاشمی افزود: بسیاری از افراد راغب هستند که به این حوزه وارد شوند و فعالیت اقتصادی و صنعتی داشته باشند و باید فضا و فرصت برای آنها مهیا شود.
وی ادامه داد: بسیاری از جوانان تحصیلکرده با دانش جدید آمادگی ورود به این حوزه را دارند و دولت باید شرایط ورود نسل جوان را فراهم کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: کمیته ای متشکل از صنعت و معدن، شرکت شهرکهای صنعتی، اتاق بازرگانی و استانداری تشکیل شود و نسبت به استخراج آمار دقیق واحدهای غیرفعال اقدام کنند.
سیدموسی خادمی افزود: این واحدها باید براساس شاخص های بازرگانی ارزیابی شده و در صورت لزوم بازدید میدانی نیز انجام شود.
وی ادامه داد: از وضعیت بنگاه‌هایی که مشکلات آنها سال گذشته در ستاد تسهیل مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام شد گزارشی تهیه و در نشست بعدی ستاد تسهیل ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، تعداد واحدهای صنعتی کاملا تعطیل در این استان را ۱۳۰ واحد عنوان کرد.
"داریوش دیودیده نیز در این جلسه گفت: ۶۴۳ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰ واحد کاملا تعطیل است.
وی مهمترین دلیل تعطیلی کامل این واحدها را سوء مدیریت عنوان و اظهار داشت: ۱۹۰ از مجموع واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیشرفت فیزیکی زیر ۴۰ درصد دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مجموع ۲۱ درصد واحدهای صنعتی در این استان تعطیل هستند و البته ۱۳۰ واحد کاملا تعطیل به هیچ عنوان به چرخه تولید بازنخواهند گشت.
دیودیده به وضعیت فعال و غیرفعال بودن معادن در کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و خاطرنشان کرد: ۷۸ معدن در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ معدن راکد و ۵۵ معدن فعال است.
وی گفت: اینکه برخی می گویند ۱۹۰ معدن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد را قبول نداریم و آمارهای ما ۷۸ معدن است.


کد مطلب: 256120

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256120/تعطیلی-کامل-۱۳۰-واحد-صنعتی-کهگیلویه-بویراحمد-اختلاف-دولتی-ها-بخش-خصوصی-سر-آمار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1