کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد سررشته بازی را به مخالفان ندهند

26 خرداد 1396 ساعت 23:11


سید نبی الله خادمی*
اصلاحات از سال ۷۶ در قالب نوین و در چاچوب یک نظام دموکراتیک پا به عرصه کنش ها و واکنش های مختلف گذاشت.
همزمان با فراگیری جریان اصلاحات در سطح کلان این جریان و تفکر در استان ما هم ریشه دواند،
ریشه هایی که با زحمات بهرام تاجگردون، رضاتوفیقی، منطقیان، لاهوتی، خواجوی و موسوی دیگر کسانی که ندای اولیه اصلاحات را لبیک گفتند و حال با تمامی مشکلاتی که با توجه به بافت فرهنگی و سنت گرایی مردم استان و همچنین فرافکنی ها و واگرا نشان دادن مخالفان جریان وجود داشته است، به درختی تنومند تبدیل شده است و جریان به یک آرامش نسبی پس از طوفان های سخت رسیده است، و به گونه ای بزرگ و گیرا و مقبول شده است که اکثریت مردم استان در پای صندوق های رای حسن روحانی را انتخاب می کنند.
رای حداکثری اصلاح طلبی به روحانی نشان داد که اصلاحات تا چه حد در نسل های جدید گسترده شده است.
این انتخابات نشان داد که در نسل های اولیه مخالف با جریان هم، تفکر اصلاح طلبی و این که راه رهایی از مشکلات در گرو اصلاح طلبی و وحدت است رخنه کرده است.
در واقع اصلاحات اکنون صرفا محدود به آنانی نیست که از ابتدا اصلاح طلب بوده اند، چرا که این تفکر مدرن و متکی به تعقل باعث شده است تا افرادی که روزی اصلاح طلبان را مهره های شطرنج آمریکا و استکبار در بازی سیاسی با ایران می دانستند در آن ذوب شوند.
از مقدمه که بگذریم بهتر است مستقیما به اصل مطلب بپردازیم.
انتخابات ۹۲ در استان نشان داد که می توان به رای خاکستری به سمت اصلاحات امیدوار بود و در انتخابات ۹۶ این مهم تحقق یافت.
البته کشش رای خاکستری به سمت روحانی و جریان اصلاح طلبی به خود خودی زمان زیادی را نیاز داشت اما اتفاق خوبی که در این چند سال رقم خورد حضور دو نماینده در دو حوزه انتخابیه گچساران و بویراحمد در مجلس بوده است.
تاجگردون(اصلاح طلب شناخته شده) و زارعی(اعتدالی به سمت اصلاحات)
در دو سال پیش از دولت اول تدبیر و امید تاجگردون و زارعی با عملکرد مناسب باعث شدند تا رای مردم به سمت اصلاحات تغییر کند و ثمره ی اولیه این اقدامات در انتخابات ۹۲ به وقوع پیوست.
در شروع دولت تدبیر و امید و با روی کار آمدن استانداری اصلاح طلب و بومی استان نوید آن رفت که روزهای خوبی در پیش روی استان و جریان اصلاحات وجود دارد که همینگونه هم شد و در نتیجه اقدامات مثلث اجرایی و مقنن اصلاحات استان شاهد اقبال عمومی مردم نسبت به دولت و جریان بوده ایم.
در کنار مثلث اصلاحات حضور افراد ستاد روحانی چون رضاتوفیقی که با انتخاب روسای ستاد موفق که بعضی از آن ها بیشتر توانستند رشد رای مناسب و مطلوبی را باعث شوند چون لنده، را نیز نمی توان از ذهن خارج کرد.
می توان گفت:بعد از اتفاقات ناگواری که برای اصلاحات در انتخابات شورایی دهه ۸۰ و انتخابات ۸۴ افتاد و باعث شد تا انشقاقی در جریان ایجاد شود.
راس اصلاحات و در رده پایین در استان همه متنبه و آگاه شدند که نباید انشقاقی در جریان ایجاد شود و با تلاش های تاجگردون و زارعی و خادمی و اصلاح طلبان بزرگ استان چون و رضاتوفیقی، خواجوی، موسوی،عسکری،منطقیان و ... گسل افتاده در جریان پر شد و حال شاهد وحدت هر چه بیشتر اصلاحات استان هستیم.
در ابتدای مطلب عرض کردیم:اصلاحات وابسته به شخص نیست
بنابراین طرح صحبت هایی که از نقد فراتر رفته است و وارد انحصار طلبی و دو دستگی ایجاد کردن در جریان شده است در زمان کنونی یعنی آب در آسیاب اصولگرایان ریختن و بر باد دادن زحمات چندین و چند ساله
اگر کسی در اصلاحات این استان وارد بحث استفاده از جریان به نفع خود و تقدم نفع خود بر جریان شده است، نباید به شدیدترین لحن مورد تخریب واقع شود کما اینکه هنوز چیزی معلوم نشده است و صرفا به این دلیل باشد که اعتقادات شخصی و قومی را وارد مسائل سیاسی کرده تا مثلا جریان را از دنا به خامی انتقال داد و مرکز تصمیم گیری بشود خامی
حال اینکه مرکز تصمیم گیری دنا هم نیست و هر تصمیمی گرفته می شود یا رفتاری انجام می شود در سطح کل تصمیم گیری می شود.
بنابراین اگر کسی از جریان استفاده شخصی کرده است، به دور از جوسازی و با ادله و مستندات اقدام به بازجویی درون تشکیلاتی از او بشود نه اینکه در روزهایی که مخالفان شکست خورده و زخمی اصلاحات در کمین جریان هستند این مسائل را که صدق آن ها تایید نشده است رسانه ای کرد و فرصت را برای مخالفان فراهم کرد تا در بوق و کرناهای خود دودستگی را در جریان ایجاد کنند و وحدتی که با خون دل خوردن بزرگان جریان اصلاح طلبان استان ایجاد شده است با بی تجربگی شکسته شود و باز بخواهیم راهی را که آمده ایم و سخت بوده است را دوباره و با مشقت های جدید طی کنیم.
امید است که اصلاح طلبان استان وحدت و یکپارچگی و ندادن سررشته بازی به مخالفان را در نظر بگیرند و در این ۴ سال پیش روی دولت و سال های آینده اصلاحات بر طبل وحدت و همدلی بکوبند.

فعال سیاسی اصلاح طلب


کد مطلب: 255589

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/255589/اصلاح-طلبان-کهگیلویه-بویراحمد-سررشته-بازی-مخالفان-ندهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1