کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سریال تمام نشدنی آتش‌سوزی جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / کفشکنان ۲ روز است که در آتش می‌سوزد / دیل در آتش + تصاویر

22 خرداد 1396 ساعت 8:58




فعال زیست محیطی از آتش‌سوزی جنگل‌ها در منطقه بهمئی خبر داد.


علی رکان از فعالان زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد از آتش‌سوزی جنگل‌ها در منطقه بهمئی خبر داد.

وی گفت: آتش‌سوزی در ادامه کوه ماغر در پشت رود تلخی و در منطقه کفشکنان از دیروز تاکنون ادامه دارد هر لحظه شدیدتر می‌شود و متاسفانه کسی به داد جنگل‌ها با درخت‌های ۵۰ تا ۱۰۰ ساله نمی‌رسد.




جنگل‌های منطقه دیل و آرو شهرستان گچساران طعمه حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه دیل و آرو شهرستان گچساران خبر داد.
عزت الله بهشتی فر اظهار داشت: انتظار می‌رود در صورت امکان اقشار مختلف مردم در زمینه خاموش کردن آتش با کارکنان منابع طبیعی همکاری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تایید آتش سوزی در جنگل‌های منطقه دیل و آرو شهرستان گچساران، گفت: برای مهار آتش‌سوزی نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم هستیم.
وی تصریح کرد: مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت‌ از جنگل‌ها و مراتع هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.
بهشتی فر عنوان کرد: هم اکنون در جنگل‌ها و مراتع منطقه‌ دیل و آرو شهرستان گچساران آتش سوزی رخ داده و انتنظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای نجات این سرمایه بزرگ ملی از شعله‌های آتش همکاری کنند.
وی تصریح کرد : حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و قشرهای مختلف مردم باید در این راستا بکوشند ولی متأسفانه در بعضی از مواقع مسافران عبوری با بی‌توجهی خود سبب نابودی مراتع و جنگل‌ها می‌شوند.


کد مطلب: 254911

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/254911/سریال-تمام-نشدنی-آتش-سوزی-جنگل-ها-کهگیلویه-بویراحمد-کفشکنان-۲-روز-آتش-می-سوزد-دیل-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1