کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موضوع حاد حاشیه‌نشینی در استان و دردسری به نام نبود فضای آموزشی

16 خرداد 1396 ساعت 14:55


نشست بررسی مسائل حاشیه نشینی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌‌فتح میرمحمدی  مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۷ هزار نفر در بویراحمد و گچساران به صورت حاشیه‌نشینی زندگی می‌کنند، اظهار کرد: موضوع حاشیه‌نشینی در استان بسیار حاد بوده که قریب به ۴۵ هزار نفر در بویراحمد و ۳۲ هزار نفر در گچساران حاشیه نشینی داریم.
حجت‌الاسلام سید علی فتح میر محمدی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: موضوع حاشیه‌نشینی در استان بسیار حاد بوده که قریب به ۴۵ هزار نفر در بویراحمد و ۳۲ هزار نفر در گچساران حاشیه نشینی داریم.
مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کتابخانه‌ها، مساجد و ارشاد در راستای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی کمک کنند، گفت: بنیاد مسکن و فنی و حرفه‌ای نیز به بحث حاشیه‌نشینی ورود پیدا کنند.
وی ضمن قدردانی از سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که در احداث اماکن ورزشی همکاری داشتند، گفت: سپاه در شهر مادوان سالن ورزشی احداث کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.
میرمحمدی با بیان اینکه امور اجتماعی با انعقاد قرارداد با تشکل‌های مردم نهاد دوره‌های آموزشی را برگزار کردیم، گفت: خوشبختانه دوره‌های آموزشی متعددی در خصوص آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: فرمانداران بویراحمد و گچساران به صورت فصلی کارگروه حاشیه‌نشینی را برگزار و وضعیت را بررسی کنند.
این مسؤول احداث پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شهرها را ضروری دانست و گفت: بحث بیماری‌های واگیردار و پرخطر پیگیری شود.
برآورد هزینه ۳۶ میلیارد تومانی فضاهای آموزشی حاشیه شهرها و بافت فرسود کهگیلویه و بویراحمد
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: میزان برآورد هزینه فضاهای آموزشی در حاشیه‌ شهرها و بافت فرسوده در سه شهر دهدشت و یاسوج و گچساران؛ ۳۶ میلیارد تومان است.
زارع‌پور اظهار کرد: در آموزش و پرورش برای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از دو جهت برنامه‌ریزی‌هایی در طول سال داریم که آن‌ها را به مرحله اجرا می‌گذاریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی معطوف می‌شود، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان مدارس حاشیه شهرها برگزار می‌کنیم.
وی اذعان کرد: در حوزه آموزش مشکلاتی وجود دارد که عمده مشکل ما در شهر یاسوج کمبود فضای آموزشی بوده که باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
زارع‌پور بیان کرد: در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فضای آموزشی برآوردهایی صورت گرفته که در شهرستان بویراحمد در بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی تعداد مدارس مفید مورد استفاده ۴۸ مدرسه، مدارس قابل بازسازی ۱۹ مدرسه و ۱۰ مدرسه جدید نیاز به ساخت داریم که برآورد تمامی آن‌ها ۱۸ میلیارد تومان است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس مفید در حاشیه و بافت فرسوده دهدشت را ۹ مدرسه، ۱۰ مدرسه قابل بازسازی و سه مدرسه مورد نیاز برای احداث عنوان کرد و گفت: سرجمع اعتبار مورد نیاز برای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی فضاهای آموزشی در دهدشت ۹ میلیارد تومان است.
این مسؤول تعداد مدارس بافت فرسوده در گچساران را ۱۶ مدرسه عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۰ مدرسه فرسوده در گچساران وجود دارد که سه مدرسه دیگر مورد نیاز داریم که ۹ میلیارد تومان برآورد آن است.
زارع‌پور بیان کرد: بیشترین مشکل ما در بویراحمد در حوزه مادوان‌های علیا و سفلی بوده که امیدواریم همکاری‌های لازم برای رفع مشکلات فضای آموزشی در این مناطق صورت گیرد.


کد مطلب: 254340

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/254340/موضوع-حاد-حاشیه-نشینی-استان-دردسری-نام-نبود-فضای-آموزشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1