کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عده‌ای حادثه‌ای فولاد یاسوج را سیاسی جلوه دادند؛ با اخلاق منافات دارد

11 خرداد 1396 ساعت 21:16


پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف بررسی حادثه کارخانه فولاد بویراحمد با حضور استاندار و جمعی از مسولان و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اظهار نگرانی از حادثه کارخانه فولاد بویراحمد و تسلیت به خانواده های جانباختگان و اظهار همدردی با مصدوین این کارخانه، بر رسیدگی به وضع خانواده های جان باختگان و مجروحین و مشکلات پیش آمده در این کارخانه به چهار مورد مهم تاکید برد.
سیدموسی خادمی، رسیدگی به خانواده های داغ دیده جانباختگان و رسیدگی به مصدومان را از اولویت های نخست موضوع کارخانه فولاد بویراحمد دانست و بر تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرائی مرتبط و صاحب کارخانه در این رابطه تاکید کرد.
رئیس ستاد تامین استان، تلاش و زمینه سازی برای ایمن سازی، کاهش و پیشگیری از چنین موارد و اتفاقی که در کارخانه بویراحمد رخ داد را نسبت به دیگر کارخانه ها و واحدهای صنعتی در استان از اولویت دوم کار دستگاه های مربوطه و صاحبان کارخانجات، بنگاه های تولیدی و اشتغالزا بیان کرد.
استاندار، بررسی و پیگیری قانونی و قضائی علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد ومعین شدن موضوع و شناسائی مقصر و یا مسببین و ارائه گزارش دقیق و شفاف به اطلاع افکار عمومی را سومین اولویت این مسئله بیان کرد.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فراهم کردن زمینه برای راه اندازی مجدد کارخانه فولاد بویراحمد را با رعایت استانداردها، ایجاد اطمینان و ایمنی لازم از دیگر اولویت های این کارخانه دانست و تصریح کرد: رونق اشتغال، تولید و سرمایه گذاری که از برنامه های دولت است، باید در این کارخانه مدنظر قرار گیرد.
سید موسی خادمی حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید را از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در چند سال اخیر سیاستهای دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی، رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی قابل تقدیر است.
وی در ادامه با گلایه از برخی افراد که منافع مردم و استان را با خواسته های گروهی گره می زنند افزود: عده ای با سیاسی جلوه دادن این حادثه سعی در ایجاد فشار و هجمه بر علیه دولت و بهره برداری بودند که اصلا با اخلاق اسلامی و عدالت منافات دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند این حادثه و کشته و مصدوم شدن عزیزان هم استانی برای همه ما دردناک و غیر قابل تحمل بود و همه ما را نگران و متاسف کرد، اما برخی ها نیز حادثه فولاد بویراحمد را با حوادث ناگواری همچون معدن زغال سنگ استان گلستان یا ساختمان پلاسکو تهران مقایسه کرده و در تلاش بودند با بزرگ جلوه دادن حادثه علاوه بر تشویش اذهان بیش از پیش احساسات و عواطف خانواده های داغدار را جریحه دار کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مجدداً با اظهار همدردی از خانواده های محترم داغدیده و عزادار و مصدومین و خانواده های محترم آنها بر تلاش همه دستگاه های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسلی خاطر و کاهش آلام و مصیبت های بازماندگان و مصدومین حادثه کارخانه  فولاد بویراحمد تاکید کرد.


کد مطلب: 253580

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/253580/عده-ای-حادثه-ای-فولاد-یاسوج-سیاسی-جلوه-دادند-اخلاق-منافات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1