کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش‌سوزی‌های عمدی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد / تیشه آفات بر منابع طبیعی / اعتبارات محیط زیست ضعیف است

7 خرداد 1396 ساعت 19:02


 
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۷ درصد آتش سوزی جنگلها و مراتع که در استان به وقوع می پیوندد، عمدی است.
به گزارش کبنا از یاسوج، اسدالله هاشمی در نشست بیوتروریسم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آتش سوزی دو روز قبل منطقه خامین ۳۰ هکتار از جنگل ها و منابع دچار آتش سوزی شد و این آتش سوزی با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی و سایر نیروها مهار شد.
وی با بیان اینکه عده ای برای تصرف منابع و جنگل ها اقدام به آتش سوزی عمدی می کنند، بیان کرد: برخورد قضایی با متخلفین لازم است که تا الان دستگاه قضایی همکاری خوبی در این زمینه داشته است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آفاتی مانند سوسک چوب خوار، سوسک بلوط خوار، پروانه جوانه خوار بلوط و سایر آفات افزود: از جمله دلایل این آفات ۱۲ سال خشکسالی مداوم است.
هاشمی، اعتبارات این دستگاه را ضعیف عنوان و اضافه کرد: لازم است که توجه بیشتر به این حوزه شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصصو میزان خسارت وارده اتش سوزی تاکنون اضافه کرد: میزان خسارات وارده هنوز بصورت دقیق تا بعداز نقشه برداری مشخص نیست اما طبق برآورده اولیه تاکنون بیش از ۴۰ هکتار جنگل و مرتع در مناطق محیط زیست و منابع طبیعی در آتش سوخت.


کد مطلب: 252935

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/252935/آتش-سوزی-های-عمدی-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد-تیشه-آفات-منابع-طبیعی-اعتبارات-محیط-زیست-ضعیف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1