کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعضای جدید شورای یاسوج منتظر ۱۲ مرداد نباشند / اجازه ندهید بین شماها و مردم فاصله بیفتد

6 خرداد 1396 ساعت 12:02


علیرضا التیامی*
نهایت بعد از رقابت سنگین پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج، هفت عضو راه یافته به این پارلمان محلی شناخته شدند، تا این هفت نفر با در دست داشتن چراغ راهنما(قانون اساسی) «برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم» گام‌های اساسی بردارند.
دوره چهارم شورای شهر یاسوج با فراز و فرودهای زیادی که داشت به زودی به کار خود پایان می‌دهد و مردم تصمیم گرفتند که ترکیب جدیدی را در پارلمان محلی شورای شهر یاسوج بر کرسی بنشانند. از طرفی اعضای جدید دوره پنجم شورای شهر یاسوج باید واقف باشند که «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود... رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود» و بدانند که با تصمیم‌های شتاب زده و گاه با دیر ورود کردن به مسائل شهر نمی‌توان به طور دقیق و صحیح امور مربوط به مردم را انجام داد.
این روزها در محافل مختلف برخی تندروها و کسانی که منافعشان را در حذف دیگران می‌بینند فقط به دنبال تغییر شهردار یاسوج هستند و گمان می‌کنند که تمام مشکلات شهر فقط همین مسئله است در تحلیل‌ها اعضای جدید شورای یاسوج را به لحاظ سیاسی و جناحی تقسیم‌بندی می‌کنند که حقیقتاً این کار خلاف فلسفه شوراها است و رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند؛ «انگیزه‌های جناحی زهر مهلک شوراها است»
اما پس از انتخاب ۷ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با رأی مردم اکنون سئوال می‌کنند که چه کسی شهردار مرکز استان خواهد شد. در تحلیل‌ها آمده است؛ «امسال رأی مردم در شورای شهر یاسوج متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی بود و اگر تفسیری درست و تحلیلی منطقی داشته باشیم مردم این شهر بسیار کمتر از گذشته با دیدگاه قومی و طایفه‌ای به نامزدهای انتخابات شوراها رأی دادند. هر چند هر یک از منتخبان از طایفه‌های مختلف هستند اما ترکیب را که نگاه می‌کنیم اگر مردم صرفا با دید طایفه‌ای رأی می‌دادند باید که از طوایف بزرگ افراد بیشتری انتخابی می‌شدند. این خود یک پیروزی و دستاورد برای مردم و شورای شهر یاسوج است که مردم متفاوت‌تر از گذشته پای صندوق‌های رأی رفتند و افراد مورد دلخواه را برگزیدند.»
«محمد علی جاوید» شهردار فعلی یاسوج که از نخبگان مدیریتی استان بر اساس آمارها و عملکرد می‌باشد و هر اندازه فردی کارآمدتر و توانمندتر باشد متاسفانه عده‌ای بیشتر او را تخریب می‌کنند.
تعریض خیابان جمهوری، ساخت پارک‌های ولایت، غدیر، پارک خانواده چشمه نباتی، مرکز کنترل ترافیک، ساماندهی پیاده‌روها، آسفالت خیابان‌ها، پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری، نمایشگاه دائمی شهر، ساماندهی آبشار یاسوج و صدها کار دیگر که مجموعه شهرداری یاسوج آن را به رهبری «جاوید» شروع و به مرحله پایانی رسانده است، بنا بر این ضرورت دارد که اعضای جدید شورای شهر یاسوج به دور از هر گونه حاشیه و صرفاً  برای توسعه و اعتلای شهر تصمیم بگیرند و در ترکیب‌های سیاسی که  بر اساس آن تعریف شده‌اند، قرار نگیرند، چرا که عده‌ای می‌خواهند از همین ابتدا بین آنها و مردم فاصله بیندازند و حمایت گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت از اعضای جدید شورای شهر یاسوج را کمرنگ کنند، هدفی که هرگز با وجود آدم‌های با تجربه‌ و کار کشته‌ی و از آن طرف جوانان خوشفکر و مطالبه‌گری همانند، (دهراب‌پور، اکبری، نگین‌تاجی،اکبری‌تبار، احمدی‌کیش، آشنا و خوبانی) محقق نخواهد شد.
به همین جهت انتظار می‌رود اعضای جدید شورای شهر یاسوج منتظر ۱۲ مرداد نباشند و از الان به مسائل شهر یاسوج ورود پیدا کنند و با برگزاری جلساتی نسبت به مسائل مختلف و پروژه‌های عمرانی شهر شناخت کافی را کسب و نیز برای شهردار فعلی یاسوج فرصتی را فراهم کنند که کارهای نیمه تمام خود را در یک فرجه چند ماهه به پایان رساند و بعد او را با رفتار اسلامی نه رفتارهای شتاب زده بدرقه کنند.

*کارشناس مدیریت برنامه‌ریزی شهری


کد مطلب: 252622

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/252622/اعضای-جدید-شورای-یاسوج-منتظر-۱۲-مرداد-نباشند-اجازه-ندهید-بین-شماها-مردم-فاصله-بیفتد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1