کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد به دیدار مسئولان رفتند!؛ از کمترین تجهیزات ایمنی برخوردار هستیم

2 خرداد 1396 ساعت 17:46


جمعی از کارگران کارخانه فولاد بویراحمد با حضور در استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار خواستار بهبهود وضعیت و شرایط کاری، پرداخت برخی مطالبات معوق و تعیین تکلیف وضعیت بیمه ای و شغلی خود در این واحد تولیدی شدند.

به گزارش کبنا، در طول سال گذشته و امسال برای چندمین بار کارگران کارخانه فولاد شهرستان بویراحمد با حضور در استانداری و سایر نهادهای مربوطه خواستار احقاق حقوق و ساماندهی وضعیت کار خود شده اند.
این کارگران مدعی هستند: علاوه بر عدم پرداخت مطالبات معوق توسط مدیرعامل و مسئولان کارخانه، حتی از کمترین امکانات و تجهیزات اولیه ایمنی هنگام بروز حوادث و یا آتش سوزی نیز محروم هستند.
روز گذشته و در پی انفجار (آتش سوزی) در این کارخانه حدود ۹ نفر از کارگران این واحد تولیدی دچار آتش سوزی شدند که ۶ نفر از آنان که دچار سوختگی شدید شده بودند به شهرهای اصفهان و شیراز اعزام شده ند که حال سه تن از انان وخیم گزارش شده که علت حادثه هنوز مشخص نشده است.
این کارگران همچنین مدعی بودند: مسئولان کارخانه فولاد بویراحمد تا روز گذشته و تا پیش از این حادثه دلخراش از پرداخت مطالبات و بیمه کارگران خودداری می‌کردند ولی امروز بیمه آنها پرداخت شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تمامی مشکلات و دغدغه های کارگران این کارخانه تولیدی در اسرع وقت و اوایل هفته آینده با مسولان کشوری و استانی این واحد صنعتی به طور جدی پیگیری خواهد شد.
فتاح محمدی اظهار داشت: پیگیری مطالبات و حقوق کارگران این کارخانه یکی از اولویت های جدی مسئولان امر است و تاکنون پیگیری های لازم نیز در این راستا با مدیران این کارخانه در سطح ملی انجام شده است.
وی تصریح کرد: مهمترین خواسته مسئولان به ویژه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعیین وضعیت شغلی و کاری کارگران و رفع دغدغه های خانواده های آنان است و بدون شک در هفته آینده نیز وضعیت آنها باید تعیین تکلیف شود.
کارخانه فولاد بویراحمد متعلق به بخش خصوصی و با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شمش فولاد است که نقش مهمی در توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد دارد.


کد مطلب: 252148

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/252148/کارگران-کارخانه-فولاد-بویراحمد-دیدار-مسئولان-رفتند-کمترین-تجهیزات-ایمنی-برخوردار-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1