کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان

2 خرداد 1396 ساعت 13:59


کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی برای توسعه ورزشهای اتومبیلرانی و موتورسواری دارد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور در جلسه مجمع انتخابات هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در یاسوج با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار طرح ورزشی در کشور اجرا و یا در حال ساخت است گفت: هیچ کدام ازاین طرح ها مربوط به این ۲ رشته نبوده و حتی یک ریال اعتبار دولتی نیز برای ساخت پیست های اتومبیلرانی و یا موتورسواری هزینه نشده است.
محمود صیدانلو با اشاره به گران بودن این ۲ رشته گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز آنها توسط ورزشکاران و افراد علاقمند نیز مستلزم  داشتن اعتباری بین ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: مدیران کل ورزش و جوانان ۳۱ استان کشور باید برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز این ۲ رشته از جمله ساخت پیست مطالبه گری لازم را از وزارت ورزش و جوانان داشته و موضوع را به عنوان یک نیاز اصلی با جدیت پیگیری کنند.
رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به اینکه فدراسیون برای ساخت پیست در استان های کشور در صورت مهیا بودن زمین، آماده هرگونه همکاری است گفت: این ۲ رشته در کهگیلویه و بویراحمد نوپا است و برای رونق آنها باید اولویت بندی وگام های اساسی برداشته شود.
صیدانلو افزود: دوره های آموزشی داوری و مربیگری این ۲ رشته به زودی توسط فدراسیون در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و رئیس جدید هیأت استان نیز برنامه یک ساله، چهارساله و چشم انداز بلندمدت تدوین و به فدراسیون ارائه دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی در زمینه رشته های مختلف ورزشی از جمله اتومبیلرانی و موتورسواری دارد گفت: انتظار می رود رئیس جدید هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد برای رونق هر چه بیشتر این ۲ رشته در استان فعالیت های لازم را انجام دهد.
در این نشست علی آرام نژاد به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.


کد مطلب: 252110

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/252110/توسعه-ورزش-اتومبیل-رانی-موتورسواری-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1