کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت ناکامی زنان در راهیابی به شورای شهر یاسوج / کنایه سنگین «هدایت‌خواه» به مردان

1 خرداد 1396 ساعت 9:37


یک کارشناس حوزه زنان گفت: من مهم‌ترین مصداق بی برنامگی زنان حاضر در عرصه را در نوع تبلیغات، پوسترها و تصاویر منتشر شده ایشان می‌دانم که متاسفانه مشحون بود از کلیشه‌های جنسیتی.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پس از ناموفق بودن زنان شرکت کننده در انتخابات شورای شهر برای راهیابی به این پارلمان محلی، برای بررسی جوانب مختلف این مسئله به سراغ یکی از فعالین این عرصه رفتیم.
حمیده هدایتخواه در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت ناکامی ده کاندیدای زن در راهیابی به شورای شهر یاسوج مهم‌ترین مسئله را نداشتن برنامه مشخص و مدون دانست و گفت: امسال ما شاهد حضور کمی زنان در انتخابات بودیم که این نکته می توانست فرصتی خوب برای رشد جامعه زنان باشد و البته تاثیرات مثبت بسیاری نیز دارد، اما علی رغم این حضور مناسبِ کمی، زنان حاضر در عرصه برنامه ای مشخص و مدون برای حضور در عرصه نداشتند.
وی افزود: این بی برنامگی هم شامل عرصه تبلیغات و پیکار برای کسب رای مردم است و هم شامل مرحله حضور در شورا.
هدایتخواه با اشاره به بی برنامگی در زمان تبلیغات کاندیداهای زن گفت: من مهم‌ترین مصداق بی برنامگی زنان حاضر در عرصه را در نوع تبلیغات، پوسترها و تصاویر منتشر شده ایشان می دانم که متاسفانه مشحون بود از کلیشه‌های جنسیتی.
این فعال حوزه زنان با بیان اینکه زنان حاضر در عرصه با استفاده از جاذبه های جنسیتی در تلاش برای کسب رای بودتد اظهار داشت: اگر خانم های حاضر در عرصه برنامه و گفتمانی قدرتمند و جایگاهی مناسب در حوزه های فرهنگ و سیاست داشتند، بدون شک سعی نمی کردند با توسل به کلیشه های جنسیتی به جلب آرا بپردازند.
کارشناس حوزه زنان گفت: من شکست زنان در این عرصه را شکست کلیشه های جنسیتی می دانم و معتقدم اگر زنانی دیگر برای ورود به این عرصه قصد جدی دارند باید با برنامه و فکر مشخص راهیِ میدان شوند.
هدایتخواه در ادامه گفت: روی دیگر بحث من ریشه در بخش مطرح شده دارد، در واقع ما در تمام ایام تبلیغات شاهد ارائه برنامه ای مدون برای حضور در پارلمان محلی از سوی زنان نبودیم.
وی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که مردان حاضر در عرصه با برنامه مشخص به میدان آمده بودند، بلکه اگر زنان با استفاده از کلیشه های جنسیتی راهیِ رقابت شده بودند برخی مردان نیز با تخلف‌های همانند استفاده از پول به رقابت مشغول بودند، مسئله‌ای که متاسفانه بعضی حوزه‌های انتخاباتی را به بازار سیاه (کارت شارژ، نهار، شام و ...) شبیه کرده بودند.
هدایتخواه گفت: عملکرد ضعیف زنان حاضر در شورای قبل نیز عاملی بود که درصد اعتماد به کاندیداهای زن را کاهش داد.
وی در پایان لازمه تحرک و پویایی مناسب در میان زنان فعال سیاسی را اتحاد و همراهیِ فکری آنان دانست و گفت: باید بتوانیم زنان فعال این عرصه را گرد هم آورده و با ایجاد اتحاد مناسب زمینه را برای سامان مند کردن فعالیت های سیاسی و فرهنگی زنان فراهم کنیم.


کد مطلب: 251922

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/251922/علت-ناکامی-زنان-راهیابی-شورای-شهر-یاسوج-کنایه-سنگین-هدایت-خواه-مردان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1