کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر «ائتلاف اصوگرایان» در گچساران و کهگیلویه و پیروزی اصلاح‌طلبان

30 ارديبهشت 1396 ساعت 23:40


آریا احمدی زاده
انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) باحضور وصف ناشدنی و پیروزی ملت ایران و انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی کاندیدای اختصاصی اصلاح طلبان برگزار شد.

حسن روحانی در کارزاری بسیار سخت با سید ابراهیم رئیسی کاندیدای اختصاصی اصوگرایان و تیم (پایداری‌ها و یاران احمدی‌نژاد) البته با حمایت، تلاش، مجاهدت و فداکاری اصلاح طلبان اصیل و رهبران اصلاحات، توانست گوی سبقت را با فاصله‌ای فاحش، از رقیب پرقدرت خویش برباید...
در استان کهگیلویه و بویراحمد آرایش سیاسی جریانات و نیروهای سیاسی و الخصوص در حوزه انتخابیه گچساران و کهگیلویه قابل تامل است.
یکسال از انتخابات ۷ اسفند در گچساران می‌گذرد ... در آن زمان اصولگرایان با «علی فولادی وندا»، «تک کاندیدای پایداری‌ها» به رقابت با دکتر غلامرضا تاجگردون، شکست سختی متحمل شدند .... گرچه اطرافیان سید قدرت حسینی و علی مراد جعفری - نمایندگان پیشین گچساران - نیز به تاجگردون پیوسته بودند. اما این بار اتحاد سرسخت سید قدرت الله حسینی، علی مراد جعفری، احمد خورشدی آزاد، علی محمد بزرگواری، سید حاجی محمد موحد، علی فولادی وندا و ‌... در کسوت حمایت جدی و قاطع از سید ابراهیم رئیسی (کاندیدای اصولگرای ریاست جمهوری ) در برابر اصلاح طلبان و در راس آنها غلامرضا تاجگردون، ناکامی دیگری را برای اصولگرایان حوزه گچساران و باشت در پی داشت....
مواضع تند و محکم در حمایت از رئیسی و نقد دولت روحانی و سازماندهی نیروها و تلاش برای اتحاد اصولگرایان در کنار حضور فعال سید قدرت الله حسینی و علی مراد جعفری در ستاد حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، مواضع تند و مصاحبه‌های جدی احمد خورشیدی آزاد و تلاش‌های و سخنرانی‌های حجت‌الاسلام سید محمد موحد برای تحکیم و گسترش ائتلاف اصولگران و حضور و سخنرانی علی‌محمد بزرگواری و دکتر ستار هدایتخواه چهره های شاخص اصولگرایان پایداری، در برابر نطق‌های آتشین دکتر غلامرصا تاجگردون و فعالیتهای گستره و تشکیلاتی علی خواجوی و سید ضیا الدین رضاتوفیقی، نتیجه ای در بر نداشت...
و بار دیگر اصولگرایان را یاری مقاومت با تاجگردون و اصلاح طلبان تشکیلاتی نبود... و عدم موفقیت کاندیدای ریاست جمهوریشان بار دیگر آنها را حداقل برای ۴ سال دیگر و شاید بیشتر از صحنه‌های اجرایی و سیاست دور نگه می‌دارد.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و حضور مصمم مردم، نشان داد که اصولگرایان چه تک کاندیدایی و چه چند کاندیدایی -  قومیتی و چه با تاکتیک ائتلاف سراسری (حلقه موحد، بزرگواری ، سید قدرت، فولادی، جعفری و خورشیدی آزاد) به مصاف اصلاح طلبان و کاندیدای آنها بیایند نتیجه ای جز ناکامی عایدشان نخواهد شد.
طی یکسال گذشته سید قدرت، خورشیدی آزاد و جعفری بطور جدی تحت فشار بودند که اگر قاطعانه و علنی از فولادی حمایت می کردند، می توانستند تاجگردون را شکست دهند...!؟
در حالی که نتیجه ۶۰ درصد به بالای آرای دکتر روحانی در گچساران و باشت نشان داد که ائتلاف سنگین و سراسری حلقه اصولگرایان نتیجه ای غیر از شکست ندارد. و گچساران همچنان پیشتاز اصلاح طلبی و توسعه خواهی است.
شاید کمی آنطرف تر در حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اتفاق و اتحاد موحد، حاج عدل و بزرگواری بر سید ابراهیم رئیسی باز پیام بسیار روشنی برای اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ داشت؛
پیام مردم و اصلاح طلبان آن خطه این است؛ اگر اصلاح طلبان با هم متحد شوند ، هرگز کهگیلویه طی ۲۴ سال گذشته در دست اصولگرایان نبود.
ائتلاف  نانوشته موحد، بزرگواری، حاج عدل، فیاض بخش ، اصغر حبیبی و ...‌ بر سید ابراهیم رئسیی در برابر اتحاد نانوشته رضاتوفیقی، لاهوتی، خادمی، منطقیان، رستاد و اسماعیلی بر حسن روحانی و آرای ۵۱ درصدی دولت تدبیر و امید در کهگیلیویه نشانه روشنی از بیداری مردمان بلاد شاپور برای آینده ای روشن دارد.


کد مطلب: 251652

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/251652/تحلیلی-ائتلاف-اصوگرایان-گچساران-کهگیلویه-پیروزی-اصلاح-طلبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1