کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیش از ۲۴هزار آزمایش در آزمایشگاه های دامپزشکی استان در دولت تدبیر و امید

16 ارديبهشت 1396 ساعت 18:08


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ۲۴ هزار و ۲۰۰ آزمایش مختلف تخصصی دامی انجام شده است.
عبداله بهمنش، مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت: در جهت اجرای هر چه بهتر سیاست‌های نظارتی دامپزشکی و به منظور اطمینان از سلامت فراورده‌های خام دامی همه ساله تعداد زیادی نمونهٔ تهیه شده به وسیله بازرسان دامپزشکی که از سطح مراکز مختلف تولید، حمل، فراوری و توزیع فراورده‌های خام دامی به دست آمده است جهت انجام آزمایشات تخصصی مختلف به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال گردیده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد ۲۴ هزار و ۲۰۰ آزمایش مختلف تخصصی بر روی نمونه‌های سرم، خون، نمونه‌های مرضی دامی در آزمایشگاه‌های این اداره کل انجام گرفته است.
بهمنش تصریح کرد: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان دارای بخش‌های تخصصی مختلف از جمله سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، آبزیان و بخش الیزا می‌باشد و نمونه‌های ارسالی، بر همین اساس تفکیک شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس نتایج آزمایش جهت اطلاع و اقدام لازم به واحدهای مختلف دولتی و بخش خصوصی دامپزشکی اعلام می‌گردد.
وی گفت: کهگیلویه وبویراحمد دارای یک باب آزمایشگاه بخش خصوصی، یک باب آزمایشگاه مرکزی در اداره کل دامپزشکی استان و تعداد ۳ باب آزمایشگاه در سه شهرستان گچساران، کهگیلویه و دنا می‌باشد.
 


کد مطلب: 248149

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/248149/بیش-۲۴هزار-آزمایش-آزمایشگاه-های-دامپزشکی-استان-دولت-تدبیر-امید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1