کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن معلم با حضور «حسام بیگ» در یاسوج؛ کنایه «پاک‌نیت» به مسئولان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

13 ارديبهشت 1396 ساعت 11:01


در ادامه هفته نکوداشت شهر یاسوج و هم‌چنین ۱۲ اردیبهشت روز معلم مراسم باشکوهی با حضور مسئولین استانی و معلمین شهر یاسوج در بوستان ولایت برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که حضور معلمین دران چشمگیر بود شهردار یاسوج، مدیرکل آموزش پرورش استان و معاونان وی و جمعی دیگر از مسئولین استانی و هم‌چنین هنرمندان استانی و کشوری به‌ویژه محمود پاک‌نیت هنرمند مطرح سینمای کشور حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم شهردار یاسوج این مناسبت مهم را به جامعه فرهنگی استان تبریک گفت و اظهار داشت: آنچه شغل معملی را به‌عنوان یک شغل از سایر شغل‌ها متفاوت می‌کند مبارزه و تلاش معلم علیه جهل و بی‌سوادی است.
محمدعلی جاوید در ادامه به برخی از برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی شهرداری یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: مکان ترمینال قدیم شهر یاسوج که یک فضای بزرگ و مناسب است را به حوزه فرهنگی شهرداری واگذار کردیم و قصد داریم در این مکان یک فرهنگسرای بزرگ برای کارهای فرهنگی و هنری بسازیم.
وی موضوع پرسش مهر دانش‌آموزی و توجه به مطالبات مطرح‌شده از سوی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در شهر یاسوج را مطرح کرد و گفت: خروجی این برنامه بیان سه معضل و مطالبه مهم از دید دانش آموزان و خانواده‌های آن‌هاست.
جاوید این سه معضل را این‌گونه برشمرد: ۱- موضوع آسفالت معابر شهر، ۲- ترافیک و پل‌های ورودی شهر و ۳- سرانه فضای سبز در پارک‌های شهری.
شهردار یاسوج در پایان با یادآوری برنامه‌ها و برخی از طرح‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف، هدف از برگزاری هفته نکوداشت یاسوج را معرفی و شناساندن این شهر به تمام مردم کشور خواند.
آموزش‌وپرورش اولویت هر کشوری در مسیر توسعه است
در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هر کشوری بخواهد به توسعه برسد ناگزیر و ناچار باید آموزش‌وپرورش در آن کشور اولویت باشد.
هادی زارع پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری هفته معلم را به معلمان زحمت‌کش استان تبریک گفت.
وی از برنامه‌های متعدد آموزش‌وپرورش استان به همین مناسبت خبر داد و اظهار داشت: ما امسال و به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم این برنامه‌ها درخور و شأن مقام والای معلمین عزیز باشد.
زارع پور با تأکید بر جایگاه معلم در همه جوامع تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه در تمامی حوزه‌ها کشورها ناگزیر و ناچار باید آموزش‌وپرورش را به‌عنوان اولویت اول خود در نظر داشته باشند.
هنر می‌تواند موتور محرکه فرهنگ‌سازی در جامعه باشد
بازیگر مطرح سینمای کشور در مراسم هفته نکوداشت شهر یاسوج و جشن روز معلم در یاسوج هنر را موتور محرکه فرهنگ‌سازی در جامعه خواند.
محمود پاک‌نیت با ابراز خوشحالی از فرصت به‌دست‌آمده برای حضور و دیدار با مردم یاسوج و تبریک روز معلم گفت: کار معلمی کار بسیار سختی است و معلم علاوه بر تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها در حوزه فرهنگی جامعه را نیز بر عهده دارد.
وی به زیبایی‌های شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: باید این شهر به مردم کشور و حتی جهان معرفی شود که همه بتوانند از زیبایی‌های آن بهره ببرند و از طرف دیگر با رشد گردشگری در این استان وضعیت اقتصادی مردم استان نیز بهبود یابد.
پاک‌نیت ساختن پارک، آپارتمان و آسفالت را از وظایف شهرداری خواند و در ادامه گفت: در کنار این کارها و مهم‌تر از آن فعالیت و کار فرهنگی است که شهرداری یاسوج حتماً باید این مهم را موردتوجه قرار دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه یاسوج زیبایی‌های منحصر به فردی دارد، اظهار کرد: چرا مردم ما باید برای گردش با وجود شهرهای همانند یاسوج به ترکیه بروند، و این به این دلیل است که مسئولان در معرفی شهرهای همانند یاسوج تلاش نکرده‌اند و یا راهکاری نداشته‌اند.
حضور این چهره مطرح سینمایی در این مراسم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.
چهارمین روز از مراسم نکوداشت شهر یاسوج و تجلیل از مقام معلمین با استقبال بسیار خوب مردم همراه با برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی ازجمله شعرخوانی شاعران استان و شهر شیراز، اجرای موسیقی محلی و اجرای طنز محلی و هم‌چنین اجرای احمد خاکیان «غضنفر» بود.
شایان‌ذکر است پنجمین روز این مراسم امروز چهارشنبه و با بخش‌های متنوع هنری و فرهنگی در بوستان ولایت شهر یاسوج برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 247319

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/247319/جشن-معلم-حضور-حسام-بیگ-یاسوج-کنایه-پاک-نیت-مسئولان-گردشگری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1