کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آب رسانی به ۶۵ روستای استان در دولت تدبیر و امید

13 ارديبهشت 1396 ساعت 8:54



دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به روستاها و به خصوص آبرسانی روستایی دارد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، فیض الله پاسره مدیرعامل آبفای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از میزان اعتبارات تخصیصی صندوق توسعه ملی، ۳۸۱ میلیارد ریال برای مجتمع آب رسانی به استان اختصاص یافت.
پاسره افزود: با این میزان اعتبار ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی و ۷ پروژه تک روستایی جهت آبرسانی به ۴۷۳ روستا با پوشش قریب به ۱۰۷ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به روستاها و به خصوص آبرسانی روستایی دارد، تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید ۶۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح شد. در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان حدود ۶۸ درصد بود که در حال حاضر این رقم ۷۳٫۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.
این مسئول بیان کرد: از تعداد هزار و ۶۷۶ روستا دراستان هزار و ۴۷۰ روستا دارای تأسیسات آبرسانی و همچنین ۲۰۶ روستا فاقد تأسیسات آبرسانی هستند. که تنها ۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در مجتمع های آب رسانی از آب شرب برخوردار خواهند شد.
پاسره با اشاره به سالم سازی آب برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید در استان، گفت: در راستای سالم سازی آب ۱۶ دستگاه الکترولیز نمک طعام با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۷۶ روستا ارائه شد و همچنین مجهزترین آزمایشگاه آب سالم با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: برون سپاری خدمات و نیروها نیز بخشی از اقدامات حدود ۴ ساله اخیر در راستای افزایش نظارت ها و بهبود کیفیت خدمات، افزایش سرعت کار و کوچک سازی شرکت بود.
مدیرعامل آبفای روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰۰ پروژه فعال آب رسانی روستایی با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال در استان عملیاتی شد، که ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و قریب به ۲۲ هزار متر مکعب مخزن و نیز ۸ حلقه چاه از سایر مشخصات این پروژه ها است.


کد مطلب: 247101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/247101/آب-رسانی-۶۵-روستای-استان-دولت-تدبیر-امید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1