کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احیای دارالقرآن‌ها در دولت تدبیر و امید

4 ارديبهشت 1396 ساعت 9:22


مراکز دارالقرآن الکریم تحت نظر وزارت آموزش و پرورش  در دولت تدبیر و امید احیاء شدند.
به گزارش کبنانیوز، امیدعلی آرین‌مهر فعال فرهنگی اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز اظهار کرد: دارالقرآن ها مراکزی هستند که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و به صورت مردمی اداره می شوند.
وی افزود: ترویج و توسعه آموزشهای قرآنی و افزایش سطح دانش و مهارت های دانش آموزان در رشته های مختلف قرآنی از ماموریت اصلی این مراکز می باشد.
آرین مهر با بیان اینکه دستیابی به یک سبک زندگی سالم و اسلامی در ابعاد فردی، اجتماعی و حکومتی با توسعه فرهنگ قرآنی میسر است، ابراز کرد: اساسنامه تاسیس دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش در سال ۷۸  به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید که در دولت های نهم  و دهم و با تغییر تاکتیک در روش -تاسیس مدارس قرآنی- دارالقرآن ها مورد غفلت واقع شد.
این فعال فرهنگی گفت:  با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تحول در فعالیت های قرآنی با استفاده بهینه از منابع، طراحی و اجرای برنامه های علمی و متعالی توام با رضایتمندی فرهنگیان و دانش آموزان، آغاز شد.
وی افزود: مراکز دارالقران به عنوان بستر مهم فعالیت های قرآنی در دولت تدبیر و امید احیا شد و فعالیت های قرآنی در این مراکز به جریان افتاد.
آرین مهر اظهار کرد: تامین نیروی انسانی در اجرای فعالیت های مذهبی بسیار مهم است و اهمیت این اصل از آن رو است که انتخاب افراد مناسب و شایسته باعث خواهد شد کارها به درستی انجام شود.
وی گفت: این کار با شناخت نیروهای واجد شرایط، شناخت این نیروها از برنامه ها، توسعه،آموزش، ارزیابی و تشویق امکان پذیر است.
این فعال فرهنگی و اصلاح طلب خاطر نشان کرد: مراکز فرهنگی از جمله دارالقرآن ها از آنجا که زمینه مناسب برای مشارکت اقشار مختلف مردم در امور قرآنی را فراهم می کنند مورد توجه  و عنایت دولت قرار گرفت.


کد مطلب: 245069

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/245069/احیای-دارالقرآن-ها-دولت-تدبیر-امید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1