کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد انجمن‌اسلامی به برنامه مختلط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

2 ارديبهشت 1396 ساعت 20:26


میلاد داوری بابیان اینکه فرهنگ هر ملتى ریشه در اعتقادات، طرز تلقى‌ها و نوع نگرش آن‌ها به جهان و مسائل موجود در آن دارد، تصریح کرد: به میزانى که پایه‌های اعتقادى و باورهاى اجتماعى ملتى مبتنى بر حقایق و ارزش‌های انسانى و الهى باشد فرهنگ آن ملت درهمان جهت سوق پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: پی‌ریزی برنامه‌های فرهنگی باید از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان فرهنگی در کشور باشد.
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه فراز و نشیب‌ها و نابسامانی‌های موجود در کشور بیش از هر چیزی ریشه در ناآگاهی برخی افراد دارد، بیان کرد: ازاین‌رو محیط‌های دانشگاهی می‌توانند ضمن این آگاهی بخشی به ملت از ورود رخنه‌های فرهنگی به کشور جلوگیری کنند و صدالبته مسئولین فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌توانند نقش به سزایی در راستای نیل به این مقصودات و نهادینه کردن فرهنگ علوی در جامعه ایفا کنند.
داوری با ابراز تأسف از نوع رفتار برخی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، افزود: تکرار مکررات انجام دادند و باکم کاری، بی‌فکری و سوء مدیریت در برگزاری برنامه‌ای بسیاری از ضوابط را زیر پا گذاشتند!
این فعال دانشجویی گفت: شاد بودن محیط دانشجویی و ایجاد جذابیت در برنامه‌های دانشگاهی بدون تردید از اولویت‌های فعالین جنبش دانشجویی است اما نباید فراموش کنیم که شاد بودن و آزادی دانشجو از ولنگاری جداست! شاد بودن با زیر پا گذاشتن همه ضابطه‌ها بسیار متفاوت است! ایجاد محیط شادی با اجرای برنامه‌ای که ایمان مردم را موردتهاجم قرار می‌دهد و ذائقه دانشجو را به سمت زوال می‌کشاند خیانتی بیش نیست.
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بابیان اینکه سایه سنگین انتقادناپذیر بودن مسئولین و به انزوا کشاندن فعالین دغدغه مند دانشجویی بی‌تأثیر در اجرای چنین برنامه‌های مخرب نیست، تصریح کرد: به تعبیر بهتر<<شدیم کور خودمان و شنوای بقیه>>و نبودن گوش شنوا از طرف مسئولین در سال‌های اخیر باعث نهادینه کردن فرهنگ‌ها و آسیب‌های شده است که عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال خود داشته‌اند.
داوری تأکید کرد: آقایان مسئول چقدر زود مصوبات جلسه شورای فرهنگی دانشگاه درباره‌ی چنین برنامه‌های را فراموش کردید!! چقدر خوب می‌شد مثقالی تعهد به وظیفه، مسئولیت‌پذیری و غیرت دینی به خرج بدهیم.
وی افزود: باید خدمت دوستان دانشجویی که اجرای این برنامه را عهده‌دار بودند  با دلسوزی و خیرخواهانه عرض کنم که هرچند اصل چنین برنامه‌هایی مفید و مناسب است اما برای رسیدن به هر هدفی دست به اجرای هر برنامه‌ای نباید زد و دست به دامن هر وسیله‌ای نباید شد!!! تا مبادا خسران دنیا و آخرت گریبان گیرمان نشود
این فعال دانشجویی بیان کرد: درنهایت باید عرض کنم که منتظر عکس‌العمل عاقلانه و قاطع دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه در قبال این افعال ضد اخلاقی و دینی خواهیم بود.
 


کد مطلب: 244961

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/244961/انتقاد-انجمن-اسلامی-برنامه-مختلط-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1