کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داربام: واگذاری زمین ساخت مسکن به ۴۸۱ جانباز و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد / ۲۲ هزار سرکشی از جامعه ایثارگری

29 فروردين 1396 ساعت 12:35


سید محمود داربام مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به‌طور داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند، گفت: هزار و ۸۸۰ شهید، بیش از ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده در جنگ شرکت کردند.
داربام افزود: با تصویب مصوبه‌ای در شورای اداری استان کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، بانک‌ها و مؤسسات دولتی ملزم به سرکشی از جامعه ایثارگری شدند، و در این راستا با همکاری شورای اداری استان ۲۲ هزار سرکشی از جامعه ایثارگری استان صورت گرفته، و استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو دیدار عمومی با جانبازان ۷۰ درصد استان داشته است.
وی در ادامه افزود: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس ضبط خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان در دستگاه‌های اجرایی استان توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و به ستاد کنگره شهدای استان تحویل گردید.
وی بیان داشت: صدور ابلاغ و تشکیل شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در این راستا تأمین اعتبار و نصب تصاویر کلیه ۱۸۸۰ شهید در خیابان‌های مرکز استان و همه شهرهای استان صورت گرفته است.
وی گفت: جهت تأمین مسکن جامعه ایثارگری، با مبلغ ۶ میلیارد تومان معروض زمین به ۶۰۰ نفر از جانبازان پرداخت و به ۴۸۱ نفر از جانبازان و خانواده شاهد زمین واگذار گردید؛ و در راستای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران جلساتی با راه و شهرسازی در رابطه با آماده‌سازی معابر زمین‌های واگذاری تشکیل شد.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران  با اشاره به ساماندهی قبور مطهر شهدا گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی گلزارهای شهدا، تاکنون ۱۴۱ گلزار ساماندهی شد، گلزارهای شهرهای دهدشت و گچساران تکمیل و به وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز شد و در کنار این گلزارها حسینیه شهدا و مراکز فرهنگی نیز احداث شد.
وی در ادامه افزود: مرکز فرهنگی و حسینیه گلزار شهدای گچساران افتتاح و حسینیه مرکز فرهنگی گلزار شهدای دهدشت تا خردادماه سال جاری افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به گلزار شهدای شهر یاسوج گفت: این گلزار مقاوم‌سازی، نماسازی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و احداث جاده‌ها شروع خواهد شد.
وی اظهار داشت: در راستا مناسب‌سازی و تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولین، شهرداری‌ها موظف به احداث و پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر در صورت عدم رعایت استانداردهای تخصصی عبور و مرور جانبازان و معلولان خودداری کنند؛ و کلیه دستگاه‌های اجرایی که ساختمان‌های فاقد رمپ و آسانسور برای دسترسی جانبازان و معلولان موظف به ایجاد رمپ و نصب آسانسور شدند.
شهرداری‌ها اقدام به پیاده‌روسازی و نصب ویژه و مسئولین روی جداول ورودی معابر پارک‌ها شدند؛ و بانک‌ها موظف به نصب خودپردازهای ویژه شدند.
وی با اشاره به اینکه در این دولت تعداد ۴۸۶ نفر از جامعه ایثارگری به کار مشغول شدند، گفت: اشتغال جامعه ایثارگری در راستا خدمات‌رسانی به ایثارگران و اشتغال جامعه ایثارگری به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مجوز صادر اشتغال ۱۴۶ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد دارای مدرک دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به کار شدند.
وی در ادامه افزود: مجوز جذب قرا داد کار معین ۱۰۰ نفر فرزند شهید دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم در حال اجراشدن است.
وی بیان داشت: معرفی ایثارگران در قالب تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از حمل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل و جذب ۸۰ درصد مبالغ معرفی‌شده و اعطای مبلغ ۳ و نیم میلیارد تومان هم از منابع داخلی بانک‌ها بر اساس تفاهم‌نامه پرداخت گردید.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران گفت: در راستای خدمات‌رسانی به ایثارگران تعداد ۳۰ نفر از جامع ایثارگری نیز در کارگاه‌های بخش خصوصی در سال گذشته مشغول به کار شدند.


کد مطلب: 243941

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243941/داربام-واگذاری-زمین-ساخت-مسکن-۴۸۱-جانباز-ایثارگر-کهگیلویه-بویراحمد-۲۲-هزار-سرکشی-جامعه-ایثارگری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1