کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در یاسوج / توصیه‌های مزارعی به کاندیداهای شوراها / قوم و خویش ملاک رأی نیست (+تصاویر)

27 فروردين 1396 ساعت 12:27


نشست ستاد پیشگیری و پیش‌بینی از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سالن دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز نشست ستاد پیشگیری و پیش‌بینی از جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور دادستان مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندار بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به دو رویداد بزرگ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، اظهار کرد: از برخی سوء مدیریت‌ها در سطح کشور آگاهی داریم، ولی عنصر اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش است که این امنیت در سایه جامعه پایدار خواهد بود.
مزارعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری امنیت جامعه است، افزود: در کشورهای ابرقدرت ناامنی بسیاری است؛ ولی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران با ازخودگذشتگی سربازان گمنام و نیروی انتظامی نعمت امنیت فیزیکی و اجتماعی وجود دارد.
وی بابیان اینکه رسانه چشم بینای و امین مردم در جامعه است، تأکید کرد: قلم و گفتار رسانه از توپ و آر پیچی اثر بیشتری دارد و این در حالی است که گاهاً با انتشار برخی از واقعیت‌ها در جامعه تنش‌هایی ایجاد می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه باید به‌عنوان بازوی توانمند نظام در جامعه عمل کنند، بیان داشت: امروز دشمن در تلاش برای ایجاد آسیب به نظام جمهوری ایران است و ما نباید اجازه دهیم با انتشار مطالبی موجب خدشه و ضربه زدن به امنیت جامعه شویم.
مزارعی اضافه کرد: رسانه به‌ عنوان زبان گویای مردم، قوی‌ترین ابزار و بازو نسبت به هر مجموعه‌ای جهت دادن آرامش به جامعه است.
وی با اشاره به انتخابات گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: انتخابات گذشته در استان بدون حاشیه بود و به صورت کلی استان در انتخابات کشور خوب عمل کرد و وضعیت آن سفید اعلام شد.
رئیس دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاندیدای انتخابات باید در فرصت مناسب و در چارچوب قانون و مهلت قانونی تبلیغات انجام دهند و دستگاه قضایی در برخورد با جرائم انتخاباتی در حوزه فضای مجازی و خارج از فضای مجازی بدون تعارف برخورد قانونی می‌کند.
مزارعی در خطاب به کاندیدای انتخاباتی شورای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: نباید فرهنگ غنی استان کهگیلویه و بویراحمد را به خاطر مسائل قومی و طایفه‌ای، جناح‌بازی و سیاست‌بازی و رأی دادن در سطح کشور خدشه‌دار کنیم.
وی در توصیه به کاندیداها گفت: خانه به خانه دنبال رأی نروید، مردم باید بدانند که قوم‌ و خویش ملاک نیست بلکه شایسته‌سالاری ملاک انتخاب اصلح است.
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه باید اخلاق‌مداری، ادب و نزاکت را در مطالب رعایت کند و مطالب باید طوری باشد که ادب رسانه را مخدوش نکند.
 


کد مطلب: 243375

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243375/برگزاری-نشست-ستاد-پیشگیری-جرائم-تخلفات-انتخاباتی-یاسوج-توصیه-های-مزارعی-کاندیداهای-شوراها-قوم-خویش-ملاک-رأی-نیست-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1