کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یاسوج میزبان نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی است

26 فروردين 1396 ساعت 11:16


 
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که شهر یاسوج میزبان نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی این استان در روز ۲۷ فروردین سال جاری است.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج ،محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره به مدت یک روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و با حضور یکی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار خواهد شد. 
وی افزود که ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی تاکنون از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه این کنگره ارائه شده که توسط هیات داوران در حال بررسی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مهمترین اهداف برگزاری این کنگره را استفاده از تجربه های ارزشمند گذشتگان، توجه بیشتر به معماری اسلامی و ایرانی و شناسایی ارزش های تاریخ معماری کشور و استان ذکر کرد.
باقری بیان کرد: نمادهای معماری موجود در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دوره های گذشته بوده و در سال های اخیر به این موضوع مهم کمتر توجه شده است.
وی عنوان کرد که از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله کارشناسان، صاحب نظر و علاقمندان به معماری و شهرسازی در سراسر استان برای شرکت در این کنگره دعوت می شود.
باقری ابراز داشت: صاحبان مقاله های برتر ارائه شده به این کنگره نیز در روز برگزاری آن با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار می گیرند.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۱۱۰ هزار نفر است.


کد مطلب: 243162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243162/یاسوج-میزبان-نخستین-کنگره-تاریخ-معماری-شهرسازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1