کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد / آخرین وضعیت بیمارستان‌های در دست ساخت استان

26 فروردين 1396 ساعت 8:06




رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.


به گزارش کبنا،  صبح امروز اورنگ ایلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کارهای زیادی در حوزه درمان و سلامت برای مردم انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد احداث و راه‌اندازی مراکز و بیمارستان‌های جدید، خرید تجهیزات پزشکی به روز، توسعه تجهیزات پزشکی مانند دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی در بیمارستان‌های مرکز و دیگر شهرستان‌های استان و اجرای طرح تحول نظام سلامت را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه همچنان به تلاش خود برای توسعه این خدمات ادامه می‌دهد، یادآور شد: در تلاشیم تا مجوز برخی رشته‌های ضروری و مورد نیاز را بگیریم.

این مسوول با اشاره به وجود انواع گیاهان دارویی در استان، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن منابع غنی از گیاهان دارویی می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و مرکزی برای استفاده بهینه از این ظرفیت راه‌اندازی کند.

ایلامی به تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این مرکز، گفت: این تلاش‌ها نتیجه داده و در حوزه پژوهشی توانستیم مجوز قطعی راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی را برای استان بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی این مرکز را گامی مهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت عظیم گیاهان دارویی در استان می‌توان از این ظرفیت استفاده کرده، تولید، اشغال و در نتیجه اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات اجرایی بیمارستان‌هایی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان شهید دکتر جلیل یکی از این پروژه‌هاست که کار ساخت آن تاحدودی تکمیل و امیدواریم در سال جاری آنرا افتتاح و راه‌اندازی کنیم.

ایلامی بیمارستان‌های ۹۶ تختخوابی گچساران و ۳۲ تختخوابی باشت و بهمئی را از دیگر پروژه‌های مهم علوم پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه‌ها از دیگر اقدامات علوم پزشکی در حوزه درمان است که در سال جاری راه‌اندازی خواهند شد.


کد مطلب: 243126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243126/راه-اندازی-مرکز-گیاهان-دارویی-کهگیلویه-بویراحمد-آخرین-وضعیت-بیمارستان-های-دست-ساخت-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1