کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست هماهنگی «هفته هنر انقلاب» (+تصاویر)

17 فروردين 1396 ساعت 20:58


نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته هنر انقلاب با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان و به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در این نشست فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار طی سخنانی با گرامیداشت ماه رجب، این ماه را ماه تهذیب نفس خواند و ابراز امیدواری کرد که همگان بهره کافی را از این ماه پرفیض و برکت ببرند.
محمدی تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را نشانه اهمیت و جایگاه این حوزه خواند و بیان داشت: اگرچه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها اولویت اصلی را به موضوع اقتصاد داده‌اند ولی همچنان در کلام ایشان اساس فرهنگ است و اخیراً نیز فرمودند: ما می‌توانیم در حوزه‌های نظامی و اقتصادی مقاومت کنیم ولی دشمن دنبال اثرگذاری در حوزه فرهنگ و ضربه زدن از طریق این حوزه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هنر انقلاب را یک هنر خاص دانست که ریشه در باور فرهنگی مردم دارد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید سید مرتضی اوینی قرار داریم باید این هنر و ادبیات پایداری و انقلاب برجسته شود و تلاش کنیم جامعه هدف بیشتری از برنامه‌های این هفته بهره ببرند و سعی شود برخی از این برنامه‌ها در شهرستان‌های دیگر استان برگزار شود.
محمدی با اشاره به سختی‌های کار در حوزه فرهنگ گفت: ما در این حوزه با تنوع و مشکلات زیادی مواجه هستیم و هراندازه هم کار شود باز نیاز به کار و تلاش است چراکه ما در این حوزه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان شاهد نابرابری‌هایی زیادی هستیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی در برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از سایر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز خواست حوزه هنری را در برگزاری خوب و باکیفیت این برنامه‌ها یاری کنند.
هم‌چنین در ابتدای این نشست رئیس حوزه هنری با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره سید شهیدان اهل‌قلم شهید سید مرتضی آوینی گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته ارائه کرد.
شریف اسلامی بر همکاری و هماهنگی با استانداری استان در اجرای برنامه‌های هفته انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: هرساله از ۱۹ فروردین لغایت ۲۵ فروردین ویژه‌برنامه‌هایی به همین مناسبت برگزار می‌شود که امسال نیز حوزه هنری استان قصد دارد این برنامه‌ها را با شور و کیفیت بیشتری برگزار کند.
اسلامی همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری این هفته را یادآور شد و اظهار داشت: غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمند، نشست خبری، نمایشگاه عکس قرآنی نمایشگاه عکس اعتکاف، شب‌شعر ولایت، تجلیل از هنرمندان برتر در سال گذشته، رونمایی از آثار تولیدی این مرکز، خاطره گویی دفاع مقدس، اکران فیلم‌های رویش و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار به همراه برنامه‌های متنوع دیگر ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این مناسبت مهم هستند.

 


کد مطلب: 241865

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/241865/نشست-هماهنگی-هفته-هنر-انقلاب-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1