کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی/ میدان‌های گچساران زیرپوشش دوربین مداربسته/ افزایش ۲۵۹ درصدی اعتبار شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد

17 فروردين 1396 ساعت 14:07


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی
محوری با اشاره به اهمیت سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۰ سند مالکیت برای املاک موقوفی سند صادرشده است.
سعید محوری مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار و تعداد اسناد صادرشده برای املاک و اراضی وقفی اظهار کرد: در سال ۹۵ برای ۵۳ املاک موقوفه سند مالکیت صادرشده است.
محوری بابیان اینکه حفظ و توسعه فرهنگ وقف به‌عنوان یک واجب الهی وظیفه همگانی است، گفت: خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در خصوص ثبت‌اسناد موقوفات استان انجام‌گرفته و در سال ۹۵، ۵۳ سند مالکیت موقوفات استان صادرشده است.
وی تصریح کرد: تمامی کارشناسان و کارکنان اداره ثبت‌اسناد و املاک خود را در قبال این سنت الهی متعهد می‌دانند و تمام تلاش خود را در قبال محفوظ نگه‌داشتن حق‌وحقوق موقوفات خواهند کرد.
محوری گفت: اداره کل ثبت‌اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد آماده همکاری کامل برای صدور سند مالکیت برای موقوفات استان است تا از حقوق حقه موقوفات در کنار رعایت حقوق مردم دفاع شود.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رسیدگی به درخواست‌های اوقاف و ثبت موقوفات، علاوه بر تکلیف قانونی، پشتوانه اعتقادی و ملی نیز وجود دارد و قدم گرفتن در این مسیر، پاداش اخروی نیز به دنبال دارد و تلاش برای صدور سند موقوفات در جهت حفظ املاک وقفی، کمک به زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در سال‌های اخیر برای درخواست‌های اوقاف و ثبت موقوفات، اقدامات خوبی انجام شد و باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان، تمام موقوفات در این استان دارای سند مالکیت شوند.
محوری، قانون ثبت‌اسناد و املاک، قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی، قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن را راه‌های قانونی تثبیت موقوفات اعلام کرد.
میدان‌های گچساران زیرپوشش دوربین مداربسته
فرماندار گچساران گفت:میدان‌های اصلی شهر دو گنبدان در سال جاری و بااعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال به دوربین مداربسته مجهز خواهد شد.
عبدالرحیم رجیمی روز پنجشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان گچساران اظهار داشت: سال جاری نصب دوربین‌های مداربسته در بلوارهای اصلی، تقاطع‌ها و میدان‌های شهر دو گنبدان در دستور کار است.
وی هدف از نصب دوربین‌های مداربسته در دوگنبدان را کنترل ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی، ثبت تخلفات رانندگان و برخورد با رانندگان خاطی در خیابان‌ها و میدان‌های پرتردد این شهر اعلام کرد.
رحیمی بابیان اینکه محل نصب این دوربین‌ها مکان‌یابی شده، افزود: که نصب این دوربین‌ها علاوه بر کنترل ترافیک نقش مهمی نیز در کشف سرقت‌ها و شناسایی متخلفان و سارقان دارد.
وی بیان کرد: کاهش بار ترافیکی، نظارت و کنترل نقاط حادثه‌خیز، دسترسی کامل و سریع به اتفاقات و افزایش ضریب امنیتی از دیگر اهداف نصب این دوربین‌هاست.
۷۰ درصد مصوبات شورای ترافیک شهرستان گچساران در سال گذشته اجرا شد و مابقی مصوبه‌ها نیز نیمه نخست سال جاری اجرا می‌شود.
وی تعداد مصوبات شورای ترافیک شهرستان گچساران در سال گذشته را ۴۶ مورد اعلام کرد و گفت: رفع مشکلات ترافیکی از مطالبه‌های اصلی مردم است و باید موردتوجه جدی مسئولان شهرستان گچساران قرار گیرد.
تغییر فرهنگ ترافیک مردم در رأس برنامه‌های شورای ترافیک شهرستان گچساران است.
افزایش ۲۵۹ درصدی اعتبار شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مصوب شهرداری‌های این استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ حدود ۲۵۹ درصد افزایش‌یافته است.
سید عبدالکریم عزیزی روز پنجشنبه تصریح کرد: اعتبار مصوب شهردارهای هفده‌گانه استان از ۵۳۸ میلیارد ریال در سال ۹۲ به یک هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در سال ۹۶ افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: در سال جاری تنها اعتبار مصوب بیش از هفت میلیارد ریالی شهر چیتاب حدود ۱۵ درصد نسب به سال گذشته کاهش‌یافته و سایر شهرها افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش میانگین سرانه فضای سبز شهرهای این استان گفت: میزان فضای سبز شهری از ۶٫۳ مترمربع در سال ۹۲ هم‌اینک به ۸٫۶ مترمربع رسیده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید به توسعه شهرهای استان کمک‌های ارزنده‌ای صورت گرفت افزود: ۲۸۲ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان در ۱۰ ماه اول سال ۹۵ کمک شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد جمعیت شهری این استان تصریح کرد: پایین بودن درآمد شهرداری‌ها تأمین نیازهای شهروندان درزمینهٔ توسعه خدمات رفاهی، فضای سبز، مبلمان شهری و زیباسازی شهرها را دچار مشکل کرده است.
افزون بر ۳۲۷ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری سکونت دارند.


کد مطلب: 241775

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/241775/سنددار-کردن-املاک-اراضی-موقوفی-میدان-های-گچساران-زیرپوشش-دوربین-مداربسته-افزایش-۲۵۹-درصدی-اعتبار-شهرداری-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1