کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گردشگری، موتور اقتصادی و فرهنگی قدرتمند یاسوج

18 فروردين 1396 ساعت 16:28


سرخاب بیننده*
گاهی اوقات با اجرای برنامه‌های در بخش خصوصی و دولتی باید به دنبال یک توسعه مستقیم در دستیابی به اهداف تجاری و غیرتجاری باشیم. گردشگری که بیشتر به‌عنوان یک کاتالیزور به دلیل ظرفیت آن برای توسعه کلی، تولید درآمد، شغل و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود، یکی از مقولاتی است که دولت‌ها بر روی آن تاکید فراوانی دارند.
توسعه صنعت گردشگری می‌تواند منبع اصلی اشتغال، درآمد و توسعه شهر باشد؛ با ایجاد تفرجگاه‌ها در شهر افزون بر ایجاد درآمد موجب فرصت‌های شغلی و زیباسازی شهر می‌شود. اذعان به اینکه صنعت گردشگری به‌ وضوح می‌تواند یک موتور اقتصادی و فرهنگی قدرتمند باشد، و با توجه به رکود اقتصادی، گردشگری به‌ طور جدی به‌ عنوان یک صنعت با ارزش در نظر گرفته می‌شود.
یک جایگاه بازدیدشده توسط گردشگران، به عنوان تکامل یک شهر مشخص شده است. توسعه بازار گردشگری به‌عنوان یک منبع انرژی اقتصادی سالم، اقتصاد متنوع را پشتیبانی می‌کند. با این‌ حال پرورش صنعت گردشگری یکی از راه‌های مثبت تعامل با استان‌های هم‌جوار و پرورش تولیدات شهر است.
یک گزارش پژوهشی توسط دانشگاه بورنموث منتشر شد که ۹۷ درصد از گردشگران در هنگام انتخاب یک مقصد برای تعطیلات خود، نگاه اصلی آنان به آسایش شخصی است، لذا برای رشد صنعت گردشگری سازمان‌دهی، امنیت سیاسی و اجتماعی ضروری است. عناصر محیط فیزیکی می‌تواند در جذب و جلوگیری از بازدیدکنندگان کارآمد باشد و همچنین برای جذب گردشگران باید امکانات مناسب، به‌ویژه جایگاه اقامت در دسترس باشد.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری است که با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده در بخش خصوصی و دولتی می‌توان به اهداف والای تجاری و غیرتجاری در جهت تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» دست پیدا کنیم.
در آینده با یاری و همراهی مردم بزرگوار یاسوج در این رابطه بیشتر خواهیم گفت.

*کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج


کد مطلب: 241459

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/241459/گردشگری-موتور-اقتصادی-فرهنگی-قدرتمند-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1